• سه‌شنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402061409681
  • خبرنگار : 50187

فرماندار زرند خبر داد

اجرای طرح GIS بخش کشاورزیِ زرند برای اولین بار در استان کرمان

اجرای طرح GIS بخش کشاورزیِ زرند برای اولین بار در استان کرمان

ایسنا/کرمان فرماندار زرند با اشاره به اجرای سامانه GIS در بخش کشاورزی این شهرستان گفت: این طرح موجب تسهیل پیشبرد اهداف بخش کشاورزی می‌شود.

سیدرضا حسینی‌نژاد امروز، ۱۴ شهریورماه در نشست کارگروه کشاورزی با محوریت اجرای سامانه GIS (سیستم اطلاعات جغرافیایی) اظهار کرد: اجرای این طرح حرکتی ارزشمند است زیرا در این منطقه، خلاء، سامانه احساس می‌شد و این امر مهم پیشبرد اهداف بخش کشاورزی شهرستان زرند را تسهیل خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به نیاز آبی کشور و منطقه و لزوم اجرای طرح سازگاری با کم آبی، اطلاعاتی پیرامون فضاهای در اختیار کشاورزان وجود نداشت، لذا برای اولین بار در استان توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان از ابتدای امسال با استفاده از اطلاعاتی که جمع آوری کرده بودند، بحث GIS را در دستور کار خود قرار دادند و خوشبختانه توانستند در این بازه شش ماهه اطلاعات را تکمیل کنند.

فرماندار زرند ادامه داد: با توجه به اطلاعاتی که در حوزه زمین‌های کشاورزی بخصوص محصول پسته که بیشترین سطح زیرکشت را در شهرستان زرند دارد، به دست آمده، می‌توانیم به طور دقیق برنامه‌ریزی و تصمیم نهایی پیرامون بحث‌های مختلف سازگاری با کم آبی بگیریم تا کشاورزان کمترین آسیب را ببینند.

همچنین رضا محمدی، مدیر جهاد کشاورزی زرند در این جلسه با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی ۱۸ هزار بهره‌بردار در شهرستان داریم، اظهار کرد: اطلاعات کاملی از اراضی کشاورزی، واحدهای تولیدی و دیگر موارد این حوزه نداشتیم لذا ۲۸ پهنه در بخش کشاورزی وجود داشت که اطلاعات را با کارشناسان این اداره در قالب سیستم پهنه بندی جمع آوری و از ابتدای امسال بحث GIS را در حوزه کشاورزی شروع و در لایه‌های مختلف اطلاعات را وارد کردیم.

وی ادامه داد: اطلاعات مربوط به اراضی کشاورزی از قبیل رقم پسته، سال کشت، دوره آبیاری و سایر اطلاعاتی که در بخش کشاورزی می‌تواند کمک کند وارد شده و در مراحل بعدی اطلاعات مربوط به حوزه‌های منابع آبی، قنوات، چشمه‌ها و چاه تلمبه‌ها بوده و در مرحله بعد اطلاعات مربوط به استخرهای ذخیره آب، واحدهای تولیدی و لایه‌های اطلاعات به مرور زمان وارد خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha