• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402061308823

اعلام مسیر و برنامه پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کازرون

اعلام مسیر و برنامه پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کازرون

ایسنا/فارس فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون گفت: همزمان با اقصی نقاط کشور و استان فارس، پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان کازرون برگزار خواهد شد.

سرهنگ پاسدار حسین حیاتی دوشنبه ۱۳ شهریور به خبرنگاران گفت: پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در کازرون ساعت پنج صبح روز چهارشنبه ۱۵ شهریور از دو راهی دریس به سمت امامزاده سیدحسین(ع)، آغاز می‌شود.

حیاتی با اشاره به پیش‌بینی فضای توقف خودروها با همکاری مراکز مختلف، گفت: شرکت کنندگان در پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی، بعد از طی مسافت ۱۵ کیلومتری، در برنامه‌های پیش‌بینی شده شامل عزاداری و نوحه سرایی شرکت خواهند کرد.

وی از پیش‌بینی وسایل نقلیه عمومی برای بازگرداندن شرکت کنندگان این مراسم خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت جوی و گرمای هوا در شهر کازرون و با هدف فراهم شدن بستری برای حضور حداکثری عاشقان اهل بیت، ساعت شروع مراسم، پنج صبح در نظر گرفته شده است.

حیاتی گفت: پیاده روی اربعین حسینی از مسیر نجف به کربلا در واقع بزرگترین گردهمایی و تجمع مذهبی مسلمانان به ویژه شیعیان  به عشق سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) به شمار می‌رود و امسال هم برای سومین سال، با همکاری مردم و با محوریت ستاد اربعین، این برنامه در کازرون برای جاماندگان اربعین برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: هماهنگی برای برپایی ۱۰۰ موکب مردمی در مسیر ۱۵ کیلومتری حرکت جاماندگان اربعین در کازرون، انجام شده و بالغ بر ۵۵ هزار پُرس غذا نیز برای پذیرایی از زائران امامزاده سیدحسین(ع)، توسط گروه جهادی شهید همت روستای مهرنجان، طبخ و توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه شهرستان کازرون از عموم شهروندان برای حضور در این مراسم دعوت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha