• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402061308549
  • خبرنگار : 50038

صعود بانوی ملایری به بلندای قله ۵۰۴۷ متری «کازبک» گرجستان

صعود بانوی ملایری به بلندای قله ۵۰۴۷ متری «کازبک» گرجستان

ایسنا/همدان رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر گفت: «فروغ جیریایی» نخستین بانوی ملایری فاتح قله کازبک گرجستان به ارتفاع ۵۰۴۷ متر شد و با اقتدار بر بلندای آن ایستاد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان ملایر، حمیدرضا سپهری‌نیا افزود: «کازبک» نام کوهی است که در شمال شرق گرجستان و در نزدیکی مرز روسیه واقع شده، ارتفاع آن ۵۰۴۷ متر و درجه سختی قله این کوه با درجه سختی قله‌های رشته‌کوه هیمالیا برابری می‌کند و به نام «اورست کوچک» مشهور است.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده از سوی هیأت کوهنوردی با فدراسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران، فروغ جیریایی برای برای شرکت در صعود به قله کازبک گرجستان اعزام شد.

سپهری‌نیا اظهار کرد: جیریایی به همراه همنوردان خود در فدراسیون کوهنوردی با آمادگی و توان بالا به مدت چهار شبانه‌روز موفق شد با اقتدار بر بلندای قله ۵۰۴۷ متر کازبک گرجستان بایستد و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورد.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر در ادامه بیان کرد: «علی کریمی» ورزشکار جوان و خوش‌آتیه ملایری با کسب مقام قهرمانی و مدال طلای مسابقات بسیج کشور مجوز حضور در مسابقات جهانی کشتی  نیروهای مسلح را دریافت کرد.

وی با بیان اینکه مسابقات قهرمانی کشتی بسیج کشور به میزبانی استان تهران در سالن هفتم تیر برگزار شد، افزود: کریمی توانست در وزن ۷۴ کیلو گرم با شکست حریفان سرسخت کشوری خود با اقتدار بر سکوی قهرمانی این دوره از مسابقات بایستد و با کسب این مدال ارزشمند مجوز حضور در  مسابقات جهانی کشتی نیروهای مسلح را دریافت کند.

سپهری‌نیا با اشاره به اینکه مسابقات جهانی نیروهای مسلح در مهرماه سال‌جاری برگزار می‌شود، بیان کرد: کریمی از استعدادهای بالقوه این رشته ورزشی است که تمرینات سخت و نفس‌گیر خود را زیرنظر مربی خود «جلال لطیفی» انجام می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha