• یکشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402061208065
  • خبرنگار : 71145

یک رهبر جهاد اسلامی: کانال‌های ارتباطی رهبران مقاومت باز هستند

یک رهبر جهاد اسلامی: کانال‌های ارتباطی رهبران مقاومت باز هستند

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی درباره دیدار اخیر رهبران مقاومت گفت، این دیدار در خصوص چالش‌های پیش روی محور مقاومت صورت گرفت و جهت گیری ما در جهاد اسلامی در راستای تداوم حمایت از مقاومت و توسعه توانمندی‌های نامحدود آن است.

به گزارش ایسنا، علی ابوشاهین یکی از اعضای دفتر سیاسی و رئیس اداره رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که پیام تصویری که دیروز درخصوص رهبران محور مقاومت منتشر شد و سید حسن نصرالله دبیر حزب‌الله لبنان را در کنار زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی حماس گرد هم آورد، رابطه بین نیروهای مقاومت را یک رابطه راهبردی و نه لحظه‌ای و تاکتیکی یا یک رویداد خاص نشان داد که طبیعی بوده و به طور کلی تعجب آور نیست.

ابوشاهین در مصاحبه‌ای با شبکه المیادین گفت: کانال‌های ارتباطی بین رهبران مقاومت ادامه دارند و جلسات اعلام شده و اعلام نشده و رایزنی‌های مستمر انجام می‌شوند و همه کانال‌های ارتباطی در همه سطوح و در همه موضوعاتی که مربوط به مقاومت و برادری فلسطین و لبنان است، باز هستند و این امری طبیعی و راهبردی است.

وی خاطرنشان کرد: جلسات مستمر، چه نشست سه جانبه و چه قبل از آن نشست با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، به لحاظ شرایط پیرامونی از اهمیت استثنایی برخوردار هستند، چرا که این نشست‌ها در وهله اول برای تاکید بر راهبرد، اصول، موضع مشترک و هماهنگی دائمی و مستمر از یک سو و سپس همگامی با شرایط از سوی دیگر مهم هستند.

ابوشاهین گفت که وضعیت کرانه باختری بدون شک با وضعیت غزه و سایر عرصه‌ها متفاوت است، زیرا هر عرصه ویژگی و شرایط میدانی خاص خود را دارد. مقاومت در کرانه باختری از حمله با سلاح سرد توسط شهید مهند الحلبی و عملیات زیرگیری آغاز شد و سپس توسعه یافت تا به آنجا رسید که مقاومت در جنین در جریان رویارویی در حمله به اردوگاه جنین و تحولات نابلس دست به ابداع و نوآوری زد.

وی تاکید کرد: شرط اصلی در کرانه باختری بر اراده رزمندگان در عمق وجود و حضور روحیه شهادت طلبی آنها و توسعه مقاومت استوار است و ما در جهاد اسلامی به حمایت از مقاومت و توسعه توانمندی‌های نامحدود آن ادامه می‌دهیم.

ابوشاهین افزود: فرصت‌های موجود در اختیار مقاومت و آنچه در منطقه رخ داده از جمله دستاوردهای ایران در سطح همسایگان حوزه خلیج فارس و نزدیکی عربستان سعودی و ایران و بازتاب‌های مثبت آن در سطح موضوعات مورد توجه همه طرف‌ها به ویژه مساله فلسطین و همچنین بحران رژیم صهیونیستی نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد، زیرا دشمن صهیونیستی در سطح سیاسی بحرانی را تجربه می‌کند که عامل مهمی در جهت منافع مقاومت است.

ابوشاهین بار دیگر تاکید کرد که محور مقاومت امروز در وضعیت بهتری نسبت به تمام مراحل گذشته قرار دارد و این را واقعیت و نه تنها در گفتمان رسانه‌ای و سیاسی ثابت می‌کند. آنچه در سال گذشته در میدان‌ها، انتقام آزادگان، رنج جنین، دستاوردها در اردوگاه جنین و شکست اشغالگری شاهد بودیم این را ثابت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت در سطح مدیریت نبرد در مقابله با اشغالگران و توانمندی‌هایی که دارد توانمندتر شده است، تصریح کرد: ارزیابی سیر و قدرت مقاومت به عوامل متعددی از جمله شرایط پیرامون آن، جایگاه درونی، انسجام و وحدتش و تجمیع اراده مردمی حول محور مقاومت در مقایسه با دوره‌های قبل بازمی‌گردد.

وی تصریح کرد: تبادل تجربیات، اطلاعات و حمایت‌های جمهوری اسلامی در منطقه به شکلی قوی ظاهر شده و در سطح بازدارندگی و رعب و وحشت با دشمن تعادل ایجاد کرده است.

ابوشاهین گفت: برادران جمهوری اسلامی می‌گویند که کرانه باختری حاضر است و در هر شرایطی از مقاومت به دلیل پذیرش آرمان فلسطین حمایت می‌کنند زیرا که دستور مقامات بالاتر در جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha