• شنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402061107385
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان

تیم «چوگو» پیشکسوتان گلستان، قهرمان کشور شد

تیم «چوگو» پیشکسوتان گلستان، قهرمان کشور شد

ایسنا/گلستان مدیرکل ورزش و جوانان گلستان از قهرمانی تیم «چوگو» پیشکسوتان استان در مسابقات قهرمانی کشور خبر داد.

قاسمعلی برزمینی ظهر امروز شنبه ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ در آیین استقبال از این تیم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ترویج فرهنگ پهلوانی و قهرمانی یکی از مهمترین اهداف اداره کل ورزش و جوانان است که در این زمینه توجه ویژه به ورزش پیشکسوتان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ورزش در رده سنی پیشکسوتان تضمین‌کننده سلامت و تندرستی این قشر است، ادامه داد: همه روزه در استان گلستان شاهد حضور پیشکسوتان در عرصه‌های مختلف هستیم که با افتخار آفرینی همراه است.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در ادامه با اشاره به قهرمانی تیم «چوگو» پیشکسوتان استان در مسابقات کشوری این رشته در کلاردشت استان مازندران، خاطرنشان کرد: این تیم توانست با غلبه بر حریفان قهرمانی این دوره را به خود اختصاص دهد که در بدو ورود به استان مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، مسابقات قهرمانی پیشکسوتان چوگو کشور یادواره دکتر «دارا مریدپور» با حضور ۶ تیم از استان‌های گلستان، مازندران، یزد، سمنان، فارس و تهران در شهر کلاردشت استان مازندران برگزار شد.

تیم‌های حاضر در این دوره از ۸ تا ۱۰ شهریور ماه به مصاف هم رفتند که نماینده گلستان به سرپرستی و مربیگری علی اصغر سلیمانی «رئیس کمیته چوگو استان» موفق به کسب مقام قهرمانی این دوره شد.

در نیمه نهایی و فینال این رقابت‌ها پیشکسوتان چوگوی گلستان با برتری مقابل تیم یزد با نتیجه ۴۷ بر ۴۴ و سپس برتری در برابر تیم مازندران با نتیجه ۸۰ بر ۴۵ در جایگاه نخست ایستادند.

اعضای نماینده استان گلستان عبدالله پقه، شمس الدین سلاق، محمد جرجانی، احمد شادان، کریم شایسته، عبدالمجید یلقی، حمیدرضا شایسته، عبدالله شایسته، مصطفی سقر و ایوب شادان فر بودند که در پایان این رقابت‌ها «کریم شایسته» از گلستان به عنوان بهترین بازیکن مسابقات معرفی شد.

گفتنی است، «چوگو» یک رشته ورزشی بومی و محلی در ایران بوده که شباهت زیادی به بازی بیس بال دارد فقط نوع ضربه زدن، توپ و ایستگاه‌های این رشته آن را از ورزش بیس بال متمایز کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha