• شنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402061107373
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل:

اقتصاد مسئله اساسی اردبیل است/ راه آهن استان سخت ترین و پرحجم ترین راه آهن

اقتصاد مسئله اساسی اردبیل است/ راه آهن استان سخت ترین و پرحجم ترین راه آهن

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: مسئله اساسی استان در شرایط فعلی اقتصاد است و راه چاره نیز تکمیل زیرساختها و ارتقاء تولید کالا و خدمات است.

به گزارش ایسنا، سیدحامد عاملی ۱۱ شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اقتصاد مسئله کنونی استان اردبیل است و برای برون رفت از آن باید زیرساختها تکمیل و تولید کالا و خدمات در استان ارتقاء یابد، افزود: وجود راه آهن در منطقه فعالیتهای اقتصادی را تسهیل و توجیه پذیر خواهد کرد.

وی گفت: راه آهن اردبیل به میانه یکی از سخت ترین و پرحجم ترین راه آهن کشور است و با تزریق منابع مالی و تأمین ریل شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

عاملی ادامه داد: رویداد ۲۰۲۳ برای استان اردبیل بسیار مهم است و در این زمینه هدف گذاری و مخاطب شناسی مهم می باشد.

استاندار اردبیل تأکید کرد: برای رونق گردشگری استان بدنبال ایرلاین های اختصاصی هستیم و یکی از مفاد قراردادی با کشور چین ورود ۵ هزار گردشگر چینی به استان اردبیل است.

وی اضافه کرد: حفظ منابع ملی وظیفه ما است و ممنوعیت واگذاری زمین در استان اجرا می شود.

عاملی با اذعان بر اینکه در اردبیل ۲۸۰ هکتار کمبود فضای سبز داریم، افزود: ساماندهی ورودی های شهر اردبیل با محوریت افزایش سرانه فضای سبز خواهد بود و ۱۲۰ هکتار از ۲۸۰ هکتار تأمین خواهد شد.

استاندار اردبیل اعلام کرد: توزیع کادر درمانی با تعداد تخت های بیمارستانی است و سعی می کنیم با تأمین اعتبارات لازم برای احداث بیمارستانهای هزار تختوابی و ۵۰۰ تختخوابی نجف زاده قسمتی از کمبودهای درمانی و بهداشتی استان را جبران کنیم.  

عاملی خاطرنشان کرد: احداث تونل دوم حیران با واگذاری کارگاه به پیمانکار صالح انجام شد و با تزریق اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی شاهد پیشرفت کاری در این پروژه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha