• یکشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402061107280
  • خبرنگار : 71429

احمد سالک با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در هفته دولت:

باید واکاوی شود چرا دولت های قبل بخاطر امروز، آینده را در نظر نگرفتند/ بگویید در گذشته چه کردند

باید واکاوی شود چرا دولت های قبل بخاطر امروز، آینده را در نظر نگرفتند/ بگویید در گذشته چه کردند

عضو جامعه روحانیت مبارز ضمن اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیات دولت با ایشان گفت: امروز دولت‌های اروپا و آمریکا دنبال ما هستند، به دلیل اقتداری که دولت نشان داد و در مقابل مسائل ایستاد.

حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با ایسنا درباره تجلیل رهبری از عملکرد دولت گفت: فرمایشات رهبری را چند بار گوش دادم و مطالبش را یادداشت کردم. باید یک عنوان جامعی برای فرمایشات رهبری در جهت اجرایی کردن مطالب ایشان توسط هیات دولت برای این موضوع مدنظر قرار گیرد و آن عبارت است از این‌که رهبری منشور اجرایی حاکمیتی در هیات دولت سیزدهم را بیان کردند.

وی افزود: این منشور اجرایی حاکمیتی بخش‌های اساسی دارد و  یک بخش آن مساله اقتصاد و فرهنگ است که رهبری به رشد تولید، رشد فعالیت‌های صنعتی، رشد سرمایه‌گذاری، کاهش نقدینگی و کاهش بیکاری پرداختند و  راجع به فرهنگ  آن اشاره داشتند که باید کنار هرگونه از این فعالیت‌ها، یک پیوست تبلیغی برای معرفی آن کار و مسائل به جامعه ارایه داد. این پیوست فرهنگی تبلیغی در شناخت فعالیت‌های زیر ساختی و فعالیت‌هایی که دولت انجام داده است، بسیار مهم است.

وی ادامه داد: رهبری  همچنین در بعد مدیریتی  مساله اساسی را مطرح کردند و آن هم استفاده از شایستگان است؛ نه دوستان و افرادی که اطراف‌شان هست؛ زیرا یکی از ضربه‌هایی که ما در دولت‌های مختلف به ویژه از ۳۲ سال قبل خوردیم همین رفیق‌بازی‌های عجیب و غریبی است که در دستگاه‌های مختلف بوده است و این یک ضربه سنگینی برای حرکت کار انقلاب است، زیرا  به خودتحریمی درون تشکیلاتی نظام تبدیل می‌شود و  خطرش بیش از تحریم آمریکا و مسائل دیگر است و همه ظرفیت نیروهای انسانی را از بین می‌برد لذا بحث مدیریتی که رهبری در منشور حاکمیتی اشاره کردند بسیار مهم است.

این فعال سیاسی تصریح کرد:  مطلب اساسی دیگر که در قالب یک بیان سیاستگذاری مطرح کردند این بود که فرمودند بعضی فردا را فدای امروز کردند ولی دولت آقای رییسی امروز را فدای فردا نمی‌کند. باید این موضوع واکاوی شود که در طول سی و چند سال در دولت‌های آقایان هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی چه اتفاقاتی افتاد که همیشه برای مسائل آینده امروز را در نظر گرفتند.

وی افزود: مثلا آقایان در زمان آقای روحانی اعلام کردند که همه چیز ملت ایران به برجام وصل است و حتی آب خوردن ما هم  به برجام وصل شد و برجام را محور قرار دادند و امتیاز دادند و لبخند زدند و سیاست‌های نظام زیر سوال رفت  و برای ملت ایران یک مصیبتی را رقم زدند. به مجلس دهم برای امضای FATF فشار می‌آوردند. من افتخار دارم که در مجلس دهم در مقابل FATF  با حدود ۴۱ محور ایستادیم  و اجازه ندادیم امضا شود. موضوع به شورای مصلحت رفت و شورای مصلحت هم امضا نکرد و ما امروز شاهدیم که FATF   دیگر مطرح و وصل به مسائل برجامی نیست. امروز دولت‌های اروپا و آمریکا دنبال ما هستند به دلیل اقتداری که دولت نشان داد و در مقابل مسائل ایستاد.

سالک تصریح کرد: دولت در مرداد ۱۴۰۰ در آخرین جلسه‌ای که داشت برای پرداخت حقوق کارمندان در سطح کشور پول نداشت و اعلام کرد که باید از بانک مرکزی استقراض کند و آقای رییسی مخالفت کرد. امروز می‌بینید که دولت از بانک مرکزی استقراض نکرد زیرا استقراض  تورم‌زاست و چاپ پول بدون پشتوانه است و مشکلاتی را ایجاد می کند.باید برای مردم  اطلاع رسانی شود که  در گذشته چه کردند.  شما ببینید در پایان دولت روحانی بیش از  ۴۸۰ هزار میلیارد کسر بودجه و بیش از ۵ هزار میلیارد حسابرسی اوراق ها و بدهی ۱۳۷ هزار میلیارد و ضربه به زیر ساخت ها را داشتیم و همه بر سر دولت سیزدهم ریخت. مطالبی که رهبری اخیرا گفتند باید برای آِینده تبدیل به یک برنامه شود. 

این عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: مساله دیگر در فرمایشات رهبری این بود که  تصمیم‌سازی‌ها باید با توجه به برجسته شدن شاخص‌ها باشد.  فاصله طبقاتی نگران کننده است و باید از بین برود و نیازمند برنامه‌ریزی قوی است. ثبات بازار بسیار مهم است و ثبات عدل اثر گذار روی رشد و پیشرفت است و ایجاد امنیت شغلی می‌کند؛ بنابراین ثبات بازار و ثبات ارز و مسائل دیگر قابل توجه است. هدایت نقدینگی به سمت رشد تولید مهم است و مهار تورم با رشد تولید عملیاتی است و این مساله مهمی است که باید به آن دقت کرد.

وی افزود: منشور اجرای حاکمیتی ابعادی دارد که دولت سیزدهم باید برای هر کدام برنامه‌ریزی کند و آینده را برای جامعه ایران مورد توجه قرار دهد. گفتنی است که  در بخش نفت و فعالیت‌های زیرساختی و مسائل مختلف کارهای بزرگی شده است.  

سالک در پایان گفت: مساله دیگر معیشت مردم است و محور معیشت بسیار مهم است و گرانی کالاها اثر وضعی دارد و بر روی تورم اثر دارد؛ لذا سفره مردم و معیشت باید اولویت یک داشته باشد و دلیلش هم رهبری اشاره کردند و فرمودند اگر توجهی به این مساله نکنید تمام زحمات‌تان تحت شعاع قرار می‌گیرد. روی معیشت مردم به صورت فوری و اولویت‌دار دولت سیزدهم باید برنامه‌ای را ارایه دهد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha