• شنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402061107256
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل تعاون گیلان اعلام کرد

فعالیت ۲۴۵۷ شرکت تعاونی در گیلان/ احیای ۳۶ تعاونی در استان

فعالیت ۲۴۵۷ شرکت تعاونی در گیلان/ احیای ۳۶ تعاونی در استان

ایسنا/گیلان مدیرکل تعاون گیلان، از فعالیت ۲۴۵۷ شرکت تعاونی در استان گیلان خبر داد و گفت: تعداد ۳۶ تعاونی و ۹ اتحادیه غیرفعال و راکد را شناسایی و فعال کردیم.

سیاوش آقاجانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تعاون استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۴۵۷ شرکت تعاونی فعال در استان با بیش از ۲۱۰ هزار نفر عضو و ۳۲ هزار و ۷۱۰ نفر شاغل در این بخش داریم.

وی با بیان اینکه ۱۶ اتحادیه در استان فعالیت می کند، افزود: ۲۹۶ شرکت تعاونی در این اتحادیه ها عضویت دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از ثبت سه شرکت تعاونی دانش بنیان قوی در حوزه‌های مختلف خدماتی و صنعتی در استان خبر داد و تصریح کرد: همچنین ۱۲ شرکت در روند دریافت مجوز هستند و یک تعاونی در مراحل نهایی ثبت داریم.

آقاجانی، گیلان را جزو سه استان برتر کشور در تشکیل تعاونی های توسعه و عمران دانست و عنوان کرد: ۱۲ تعاونی توسعه و عمران در گیلان ثبت شده است.

وی در ادامه به صادرات انجام شده توسط تعاونی های استان اشاره و خاطرنشان کرد: صادرات گیلان در سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۱ میلیون و ۳۴۲ هزار دلار بوده که توسط ۲۰ شرکت تعاونی به ۲۳ کشور انجام شده است.

مدیرکل تعاون گیلان از افزایش تسهیلات جهت توسعه بخش تعاون کشور از ۲۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ۳۰۰۰ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: اجرای سند توسعه بخش تعاون و برگزاری شورای توسعه بخش تعاون به ریاست استاندار، از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم است.

وی در ادامه به تشریح توانمندی های بخش تعاون استان پرداخت و متذکر شد: تحویل ۱۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر در قالب ۱۳۲ شرکت تعاونی، صید ماهی در قالب ۵۰ شرکت تعاونی پره، عضویت حدود ۱۱۰ هزار تفر در تعاونی های مصرف ۱۰۰ فروشگاه و... از جمله اقدامات حوزه تعاون استان است.

آقاجانی، با بیان اینکه بزرگترین مراکز پرورش و صادرات ماهیان خاویاری به صورت تعاونی فعالیت می کند، گفت: بیش از ۱۰۰۰ کارخانه شالیکوبی در استان نیز قالب تعاونی های شهرستانی و اتحادیه استانی مشغول فعالیت هستند.

وی از افتتاح تعداد ۳۲ طرح تعاونی با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۷۰۱ نفر و ۱۰۱۶ عضو در زمینه های مختلف تولیدی(۹ طرح)، توزیعی شامل مسکن(سه طرح) و خدماتی(۲۰ طرح) از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و بیان کرد: از نظر تعداد طرح های افتتاحی، استان دوم بعد از اصفهان هستیم.

مدیرکل تعاون گیلان، با بیان اینکه از محل بند الف تبصره ۱۸، ۶ طرح تعاونی با اشتغالزایی ۳۹ نفر و اعتبار ۵۸ میلیارد ریال در دست اجراست، تصریح کرد: ۷۰ شرکت تعاونی جدید و یک تعاونی سهامی عام تشکیل می شود.

آقاجانی با اشاره به تحویل ۸۰۰ واحد مسکونی طی دو سال گذشته در گیلان، خاطرنشان کرد: تعداد ۳۶ تعاونی و ۹ اتحادیه غیر فعال و راکد را شناسایی و فعال کردیم.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمک به تعاونی ها جهت تامین منافع عموم مردم است، یادآور شد: رویکرد نظارتی اداره کل تعاون استان نیز جهت صیانت از تعاونی ها با روش پیشگیری از به وجود آمدن مشکل قانونی برای آنها در سال‌های آتی فعالیتشان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha