• شنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402061107046
  • خبرنگار : 71496

رسانه‌ عبری: صالح العاروری در چند ماه گذشته دست برتر را داشته است

رسانه‌ عبری: صالح العاروری در چند ماه گذشته دست برتر را داشته است

سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه دست برتر را دارد و این رژیم در خنثی کردن طرح او شکست خورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «معا»، رونن منلیس، سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه عبری زبان «کان» اظهار کرد: «ارتش اسرائیل از خنثی کردن مثلث پیچیده لبنان، کرانه باختری و غزه که آن را صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه ایجاد کرد، ناتوان شده است.»

منلیس اعتراف کرد: «به نظر می‌رسد دست‌کم در چند ماه گذشته العاروری دست برتر است.»

سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: «سران حماس در لبنان نشست برگزار می‌کنند؛ اما اسرائیل به دلیل از ترس آغاز جنگی با حزب‌الله، آنها را مستقیما هدف قرار نمی‌دهد و حزب‌الله از این ضعف اسرائیل استفاده کرده و سطح تهدیدهای خود در مرزها را بالا می‌برد، همین‌طور حزب‌الله به اجرای عملیات‌هایی در کرانه باختری هدایت می‌کند.»

او با اشاره به اینکه میان مهاجمان انفرادی و رویکرد العاروری برای اجرای عملیات ادغامی ایجاد شده، گفت: از سال ۲۰۰۴ به بعد سال ۲۰۲۳ سخت‌ترین سال از نظر عملیات‌ها علیه ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشین‌ها بود.

منلیس در ادامه گفت: «تشکیلات خودگردان فلسطین کنترل کامل بر کرانه باختری را از دست داده و ارتش اسرائیل نیز این کنترل را از دست داده؛ اما نه به صورت کامل با این حال شرایط نگران‌کننده است».

سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: «کنترل ارتش اسرائیل که در گذشته کامل بود، ظرف چند ماه اخیر تغییر کرد و تمامی این عوامل در کنار تحرکات در طول مرزهای لبنان باعث ایجاد شرایطی پیچیده و متفاوت با انتفاضه سلاح سرد و انفرادی شده و این می‌تواند به وضعیت بسیار بدی برای اسرائیل ختم شود.»

الیئور لوی، تحلیلگر مسایل فلسطین در شبکه عبری زبان «کان» نیز جمعه گفت: «العاروری فردی است که به عنوان هدف احتمالی اسرائیل تعیین شده و او مسؤول تمامی اتفاقات جاری در کرانه باختری است.»

این تحلیلگر شبکه کان افزود: «العاروری به تنهایی فعالیت نمی‌کند؛ اما مایستروی حماس در تمامی مسایل مربوط به استراتژی نظامی جنبش در کرانه باختری بوده و یکی از عوامل ایجاد شاخه حماس در لبنان است.»

او در ادامه گفت: بر این اساس حماس برای اینکه به اسرائیل بفهماند مناسب نیست در مسیر ترورها گام بردارد، چه می‌کند؟ خیلی کارها، ابتدا العاروری خودش در مقابل دوربین‌ها قرار گرفته و توضیح داد که بابت از دست دادن جانش هراسی ندارد، در مرحله دوم روند شلیک موشک‌های آزمایشی از سواحل غزه به سمت دریا را تشدید کرد، اقدام سوم اگر توجه کرده باشید، تظاهرات و درگیری‌ها به نوار مرزی با غزه بازگشت، آیا این اتفاقات ناراحت‌کننده تصادفی هستند؟ نه، دقیقا اینطور نیست، به طور خلاصه دوره اوج تهدیدها است.

پس از اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه العاروری و تهدید او به ترور، تصویری از این مسؤول حماس در لباس نظامی و اسلحه‌اش منتشر شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی چند روز قبل تاکید کردند که در اراضی اشغالی این تحلیل وجود دارد که ترور العاروری به معنای جنگی فراگیر در چندین جبهه است.

العاروری در گفت‌وگویی ویژه با المیادین تاکید کرد: تکرار تهدیدهای اسرائیل به ترور من هرگز تاثیر و تغییری را در عملکرد مقاومت ایجاد نخواهد کرد و مقاومت در کرانه باختری تقویت شده، گسترش یافته و نفوذ آن بیشتر خواهد شد.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی نگران پاسخ نوار غزه یا حزب‌الله لبنان در صورت ترور چهره‌های بزرگ حماس در لبنان هستند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز قدس در اوسط آوریل تهدید کرد، بدون تردید مقاومت به هرگونه حادثه امنیتی علیه هر فردی در لبنان به اندازه و شیوه مناسب پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha