• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402060805825
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبرداد

ارسال ۸۳۷ اثر به دبیرخانه سوگواره عاشورایی چلچراغ در لرستان

ارسال ۸۳۷ اثر به دبیرخانه سوگواره عاشورایی چلچراغ در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از ارسال ۸۳۷ اثر در استان به دبیرخانه اولین سوگواره عاشورایی چلچراغ خبر داد.

منصور احمدی امروز هشتم شهریورماه با بیان اینکه سوگواره چلچراغ یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی و هنری سالجاری است، افزود: فرایند خلق آثار هنری در کنار توجه به محصولات فرهنگی و هنری، اولویت دادن به کنشگران مردمی در فضای مجازی، هم‌افزایی بین دستگاه‌های‌فرهنگی، نقش‌دهی به دبیرخانه‌های تخصصی شهرستان‌ها برای برگزاری این رویداد مذهبی در راستای ترویج و تقوین نهضت حسینی در قالب‌های هنری، فرهنگی و رویدادهای میدانی و الگوسازی تأکید شده است.

وی بیان کرد: با توجه به زمان یک‌ماهه ارسال آثار و علی‌رغم محدود بودن زمان، با استقبال کم‌نظیر هنرمندان لرستانی از سوگواره مواجه شدیم و مهلت ارسال آثار که تا ۲۰ مرداد بود، یکبار تمدید و تا ۳۱ مرداد ادامه داشت.

مدیرکل ارشاد لرستان تصریح کرد: حضور خوب نوجوانان و جوانان در سوگواره بسیار مورد توجه بود که این امر خود یک اتفاق بسیار قابل توجه و از نقاط قوت این رویداد فرهنگی و هنری بشمار می‌آید.

احمدی افزود: آثار توسط گروه های تخصصی شامل پیشکسوتان و اساتید حوزه فرهنگ و هنر در هر شهرستان به‌عنوان دبیرخانه هر بخش داوری و افراد برگزیده به دبیرخانه مرکزی معرفی شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، با اشاره به اینکه آثار از لحاظ کمی و کیفی مورد توجه است و اینکه این رویداد فرهنگی در ۱۴ بخش در سطح استان دبیرخانه‌های مختلف فرهنگی و هنری جریان‌سازی صورت گرفت، اظهار کرد: هر شهرستان مسئولیت اطلاع‌رسانی و داوری آثار خود را بر عهده داشت.

 احمدی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های سوگواره هم‌افزایی و همکاری بین دستگاه‌های فرهنگی همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و جبهه فرهنگی استان و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بود.

وی با بیان این مطلب که ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ مراسم اختتامیه سوگواره چلچراغ برگزار می‌شود، گفت: بخش رویدادهای مردمی اربعین تا یک مهر بدلیل اینکه سفرهای اربعین در حال انجام و ادامه دارد، اول مهرماه برگزار می شود.

مدیرکل ارشاد لرستان بیان کرد: اگر با احتساب آثار رویدادهای فرهنگی که به دبیری جبهه فرهنگی و حوزه هنری است، در نظر گرفته شود تعداد آثار به بیش از هزار اثر می‌رسد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha