سال ۹۶ قرار بود ادغام آنتنی (خط ریلی عبوری بدون ایستگاه) راهآهن دورود به بروجرد در پروژه دورود – خرمآباد - اندیمشک انجام شود که با توجه به اعتراض مردم و مطالبه آنها برای داشتن ایستگاه راهآهن، انجام نشد.
بر این اساس در سال ۹۷ اخذ مصوبه کمیسیون تخصصی ماده ۲۳ از سازمان برنامهوبودجه جهت راهآهن دورود - بروجرد - ملایر بهعنوان شرط لازم برای اخذ ردیف ملی این طرح در دستور کار قرار گرفت.
سال ۹۸ اخذ ردیف ملی برای قانون بودجه ۱۳۹۹ جهت راهآهن دورود - بروجرد - ملایر انجام و بر این اساس، اردیبهشت ۹۹ مطالعات طرح آغاز و این ردیف اعتباری در بودجه ۱۴۰۰ نیز تکرار شد.
این پروژه اهمیت بسزایی در خطوط ریلی کشور دارد به خاطر اینکه جنوب کشور را به مرکز با مختصات طرح بالاتر و بهتر وصل و از طریق اتصال به کرمانشاه ما را به خطوط مرزی وصل خواهد کرد.
مسلم مرادی معاون استاندار و فرماندار بروجرد در اینباره به ایسنا، گفت: دولت سیزدهم در عرصههای مختلف تلاشهای را در عرصه سیاست خارجه، بهداشت و درمان، آبرسانی و سایر بخشها انجام داده است.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان بروجرد پروژههای زیرساختی مهم مانند راهآهن با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومان در حال پیگیری و انجام است.
فرماندار بروجرد تصریح کرد: بزرگترین تونل ریلی خاورمیانه به طول ۵ کیلومتر (تونل ۴۸) در منطقه ورکوه بروجرد بخش شیروان احداث میشود.
مرادی با بیان اینکه قطعاً با راهاندازی راهآهن بروجرد تردد برای مردم چند استان تسهیل خواهد شد، افزود: با راهاندازی راهآهن بروجرد، کریدور شرق به غرب به هم متصل خواهد شد.
معاون استاندار لرستان با بیان اینکه احداث راهآهن دورود به بروجرد و ملایر کمک شایانی به اقتصاد منطقه خواهد کرد، اضافه کرد: احداث راهآهن دورود به بروجرد و ملایر سبب متحول شدن اقتصاد گردشگری لرستان خواهد شد.
مرادی بیان کرد: با ایجاد فرصت شغلی بهصورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال پایدار منطقه رونق میگیرد.
انتهای پیام
نظرات