• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402060704835
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل صمت گیلان عنوان کرد

احیای ۹۷ واحد تولیدی گیلان/ افتتاح ۱۵ طرح در هفته دولت

احیای ۹۷ واحد تولیدی گیلان/ افتتاح ۱۵ طرح در هفته دولت

ایسنا/گیلان مدیرکل صمت گیلان، از احیای ۹۷ واحد تولیدی راکد در دولت سیزدهم خبر داد و بیان کرد: در نیمه نخست امسال نیز پنج واحد تعطیل را به چرخه تولید بازگرداندیم.

تیمور پورحیدری در گفت وگو با ایسنا، از افتتاح و بهره برداری از ۱۵ طرح حوزه صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در هفته دولت امسال خبر داد و اظهار کرد: این طرح ها با اعتبار حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و برای ۸۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در عمده این طرح ها بدون مشارکت بانک ها، افزود: تولید، راهکار برون رفت از همه مشکلات است و لذا نیازمند مشارکت بانک ها در طرح های صنعتی هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از بانک ها خواست نقدینگی را به سمت تولید بیاورند و تصریح کرد: شاهد همکاری خوب مدیران عامل بانک های استان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان هستیم؛ البته با دستور استاندار گیلان بر مشارکت بانک های خصوصی با بخش تولید استان نیز تاکید شده است.

پورحیدری در ادامه از احیای ۹۷ واحد تولیدی راکد در دولت سیزدهم خبر داد و بیان کرد: در نیمه نخست امسال نیز پنج واحد تعطیل را به چرخه تولید بازگرداندیم که با همکاری دستگاه های مرتبط اتفاق افتاد؛ البته حدود ۹۰ واحد تولیدی در تملک بانک ها بوده و امیدواریم این مشکل نیز حل و موانع تولید برداشته شود.

وی یکی از عمده ترین مشکلات واحدهای تولیدی را نقدینگی جهت تامین مواد اولیه دانست و خاطرنشان کرد: مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی را از طریق بانک ها و تبصره های قانونی بودجه حل خواهیم کرد.

مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه برخی از مواد اولیه از طریق بورس تامین می شود، گفت: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی در تامین مواد اولیه وارداتی، تخصیص ارز است.

وی کلیه تولیدکنندگان را موظف به درج قیمت مصرف کننده دانست و ادامه داد: نوسان قیمت ارز موجب تغییر قیمت کالاهایی می شود که نیازمند مواد اولیه وارداتی هستند و لذا باید شاهد قیمت گذاری مناسب باشیم.

پورحیدری، از انجام بازرسی های مداوم در سطح بازار با مشارکت جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف و بسیج اصناف و... خبر داد و خاطرنشان کرد: طی امسال بیش از ۷۰۰۰ پرونده را برای تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات تشکیل دادیم.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی و فروشگاه های زنجیره ای و ارائه کنندگان کالا و خدمات باید فاکتور فروش صادر کنند، گفت: سامانه ۱۲۴ فعال بوده و پاسخگوی شکایات مردمی در حوزه اصناف است.

مدیرکل صمت گیلان در ادامه به وجود حدود ۵۸ معدن در استان اشاره کرد و متذکر شد: گیلان استان معدن خیز نبوده و در تامین مصالح با مشکلاتی مواجه هستیم لذا در راستای قانون و پیوست های زیست محیطی و اخذ ۱۶ استعلام، مجوز اکتشاف و بهره برداری از معادن را از طریق مزایده صادر می کنیم.

وی در پایان، از اجرای طرح ویژه بازگشایی مدارس خبر داد و بیان کرد: با همکاری اتاق های اصناف و اتحادیه های مرتبط کار را آغاز کردیم و نمایشگاه های عرضه مستقیم اقلام پرمصرف دانش آموزان شامل البسه، کیف، کفش و لوازم التحریر در مرکز استان و شهرستان ها برپا می شود.

پورحیدری، با بیان اینکه نمایشگاه مذکور در رشت با ۲۲۰ غرفه برپا خواهد شد، عنوان کرد: کلیه تولیدات داخلی بوده و بین ۱۵ تا ۲۰ درصد زیر قیمت بازار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha