• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402060704624
  • خبرنگار : 50194

به مناسبت هفته دولت،

اقامتگاه بومگردی "خوش‌اُ" منطقه لزیر شهرستان نور افتتاح شد

اقامتگاه بومگردی "خوش‌اُ" منطقه لزیر شهرستان نور افتتاح شد

ایسنا/مازندران ۵۵ پروژه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران با اعتباری بالغ بر ۹۶۰ میلیارد تومان در اقامتگاه بومگردی خوش‌اُ منطقه لزیر بخش میانبند شهرستان نور به صورت وبینار و با حضور استاندار مازندران، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، فرماندار شهرستان نور و دیگر مسئولین افتتاح شد.

سید محمد حسینی پور استاندار مازندران با اشاره به اینکه مردم ایران نهضت عاشورا را جهانی کردند، اظهار کرد: با افتتاح مجموعه های گردشگری سنت‌ها و فرهنگ آن منطقه و روستاهای اطراف به گردشگران انتقال پیدا می کند.

وی تصریح کرد: مازندران صاحب تمدن و تاریخ غنی در کنار صنایع دستی و هنرهای دیگر است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: بومگردی صنعت مورد توجه دنیا است به گونه ای که اروپا با ایجاد دهکده های کشاورزی فضا را برای  گردشگران فراهم کرده است اما مازندران با داشتن فضای های بکر و طبیعی به خودی خود این ظرفیت را دارد اما مورد غفلت واقع شده‌ است.

حسینی پور با بیان اینکه باید بومگردی‌ها در مازندارن احیاء شود، یادآور شد: از ۴۰ میلیون نفری که وارد مازندران می شوند بهره وری گردشگری نشده و صرفا به صورت مسافر هستند چنانچه اگر مسافر به گردشگر تبدیل شود موضوع اقتصادی استان درست می شود.

وی منطقه نور را از نظر گردشگری و دارا بودن پتانسیل‌ها بسیار ویژه دانست و افزود: باغداری این منطقه باید به هاب گردشگری تبدیل شود و این موضوع اراده تمامی مردم روستاها را می طلبد.

استاندار مازندران ادامه داد: جذابیت‌های بخش چمستان، بلده و مرکزی در شهرستان نور باید به گونه ای باشد که وقتی گردشگر به این منطقه سفر می کند چندین روز مجذوب طبیعت و ظرفیت های مختلف شود.

حسینی پور با اشاره به اینکه روستاهای مازندران می توانند مولد باشند، تصریح کرد: هر کسی بتواند دهکده‌های کشاورزی، باغداری و غیره را در مازندران ایجاد برای گرفتن تجهیزات، تسهیلات و فروش محصولات کمک می شود.

وی معتقد است؛ مازندران ۳۶۰۰ روستا و امکانات، زمین، طبیعت و غیره دارد که اگر شغل پایدار ایجاد شود جوانان به روستاها باز می گردند و حتی در رشد جمعیت استان هم تاثیر گذار خواهد بود.

استاندار مازندران افزود: دستگاه‌های مسئول باید تمام فعالیت‌های خود را به کارهای بزرگ معطوف کنند و در این راستا باید کارهای راهبردی در هر منطقه شکل بگیرد.

حسینی پور با اشاره به اینکه مشکلات راه و آب شرب این منطقه باید حل شود، افزود: توسعه، سازندگی و زیر ساخت در روستاها جز اولویت کارهای ما قرار گرفته تا بتوانیم عقب ماندگی را جبران کنیم.

گفتنی است در هفته دولت امسال ۲۴ اقامتگاه بومگردی در استان افتتاح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha