• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402060704369
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر اردبیل دانشجو می‌پذیرد

مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر اردبیل دانشجو می‌پذیرد

ایسنا/اردبیل مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر اردبیل در سال جاری در ۹ رشته کاردانی و ۷ رشته کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

در آستانه ثبت نام مراکز علمی کاربردی فرصتی شد مصاحبه‌ای با دکتر عبادالله حیدری، رئیس مرکز آموزش عالی فرهنگ و هنر واحد یک اردبیل داشته باشیم.

ایسنا: لطفا خودتان را به طور مختصر معرفی نمایید؟

رئیس مرکز فرهنگ و هنر اردبیل: ضمن تشکر از فعالیت های خبرگزاری وزین ایسنا، بنده عبادالله حیدری، دانش آموخته دکترای آموزش زبان و ادبیات آلمانی و رئیس مرکز فرهنگ و هنر اردبیل هستم و بیش از ۳۰ سال است که در حوزه آموزش و پژوهش فعالیت کنم. تاکنونشش عنوان کتاب از زبان آلماسی و دو جلد از زبان فارس ترجمه کرده ام که شش عنوان از آنها به چاپ رسیده است فعالیتهای اجرای بنده نیز شامل مدیریت مرکز ترجمه دانشگاه امام حسین (ع)، مدیریت گروه اقلیمی زبان آلمانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی رئیس موسسه آموزش عالی غیر دولتی نوین سابق و اکنون نیز به عنوان رئیس مرکز آموزش عالی فرهنگ و هنر اردبیل مشغول خدمت می باشم.

ایسنا: ثبت نام مرکز آموزش عالی فرهنگ و هنر از چه زمانی شروع خواهد شد؟

رئیس مرکز فرهنگ و هنر اردبیل: ثبت نام مراکز تحت پوشش دانشگاه جامع علمی کاربردی از پنج شهریور در رشته های کارشناسی و هفتم شهریور در رشته های کاردانی آغاز شده و تا سیزدهم شهریور در سامانه سنجش و آموزش عالی کشور انجام خواهد شد. در ضمن این مرکز آمادگی دارد تا کار ثبت نام متقاضیان را در صورت تمایل آنها به انجام برساند.

ایسنا: مرکز آموزش عالی فرهنگ و هنر اردبیل در چه مقطع و در چه رشته های فعالیت دارد؟

حیدری: این مرکز در ۹ رشته کاردانی و ۷ رشته کارشناسی علمی کاربردی فعالیت دارد:

رشته های کاردانی عبارت‌اند از:

۱- آرایش و پیرایش زنانه

۲- امور فرهنگی

۳- حقوق حقوق ثبتی

۴- طراحی لباس

۵- دوخت و تکنولوژی لباس 

۶- طلا و جواهره ساخت زیورآلات با دست

۷- موسیقی نوازندگی ساز ایرانی

۸- طراحی گرافیک

۹- آشپزی

و رشته های کارشناسی عبارتند از:

۱- حقوق ثبت اسناد و املاک

۲- طراحی و الگوسازی پوشاک لباس مجلسی و خانگی

۳- طراحی و تکنولوژی دوخت

۴ عکاسی خبری

۵- گریم، آرایش و پیرایش مو

۶- مدیریت امور فرهنگی

۷- طراحی گرافیک

ایسنا: لطفا شرایط و مدارک لازم جهت ثبت نام در رشته های موجود مرکز آموزشی عالی فرهنگ و هنر اردبیل را بیان فرمائید؟

رئیس مرکز فرهنگ و هنر اردبیل: شرایط تحصیل همانند شرایط سایر دانشگاه از جمله داشتن دیپلم می باشد و دانش آموزانی امسال کلاس دوازدهم خود را به پایان می‌رسانند باید مدرک دیپلم خود را تا ۱۴۰۲/۶/۳۱ دریافت کنند.

ایسنا: در صورت امکان اشاره ای به فعالیت‌های مرکز و امکانات آن داشته باشید؟

حیدری: مرکز آموزش عالی فرهنگ و هنر اردبیل یکی از قدیمی ترین مراکز آموزش علمی کاربردی در استان اردبیل میباشد که از سال ۱۳۷۸ فعالیت آموزشی خود را شروع کرده است و تاکنون بیش از پنج هزار دانشجو در رشته های علمی کاربردی فارغ التحصیل شده اند. طبق نظر سنجی که از فارغ التحصیلان شده است اکثر آنها نیز در بازار کار جذب شده اند. دانشجویان این مرکز آموزشی یافته های نظری خود را در محیط کار واقعی و یا در کارگاه های مربوط به رشته های علمی مرکز به طور عملی نیز بکار می بندند.

ایسنا: چه تفاوتی بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و سایر مراکز آموزش عالی وجود دارد؟

رئیس مرکز فرهنگ و هنر اردبیل: برخلاف دانشگاه های دیگر که بیشتر آموزش و نظریه محور فعالیت میکنند مراکز آموزش علمی کاربردی بیشتر به مهارت آموزی عملی می پردازند. تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی آمادگی دانشجویان برای جذب به کار بلافاصله پس از فارغ التحصیلی را کند. مدرک آن نیز مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قابل ترجمه و دارای اعتبار بین المللی است. تنوع رشته ها در حوزه فرهنگ و هنر این امکان را به دانشجویان می دهد تا آنها متناسب با نیاز و علاقه خود در یکی از این رشته ها به مهارت آموزی بپردازند و پس از اتمام تحصیل نیز با توجه به حرفه و مهارتی که آموخته اند سریعتر وارد بازار کار شوند. همچنین شهریه مراکز آموزش علمی کاربردی نسبت به سایر دانشگاه ها مقرون به صرفه بوده و دانشجویان میتوانند از وام صندق رفاه دانشجویان و همچنین وام پیش بینی شده از سوی این مرکز آموزشی را با چهار درصد بهره استفاده نمایند. دانشجویان بومی نیز دارای اولویت در پذیرش در این مراکز آموزشی می باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha