• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402060603635
  • خبرنگار : 71496

جزئیات دیدار هیئت فلسطینی با دیپلمات آمریکایی و سفیر عربستان در امان

جزئیات دیدار هیئت فلسطینی با دیپلمات آمریکایی و سفیر عربستان در امان

سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) اعلام کرد که هیئت رسمی فلسطین در امان با یک دیپلمات آمریکایی و سفیر عربستان دیدار و آخرین تحولات سیاسی و روابط دوجانبه و نیز آخرین تحولات میدانی را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، حسین الشیخ، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد که او و ماجد فرج، رئیس سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین و نیز مجدی الخالدی، مشاور امور دیپلماتیک رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با باربارا لیف، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک دیدار  و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار یائل لمبرت، سفیر آمریکا در اردن نیز حضور داشت.

برخی منابع آگاه دیپلمات درباره مهمترین مسایلی که الشیخ در دیدار با آمریکایی‌ها در امان مطرح کرد، اعلام کردند که او بر پایبندی رهبران فلسطین به اجرای تغییراتی فراگیر در داخل تشکیلات خودگردان و فتح تاکید کرد.

این منابع اظهار کردند: الشیخ به طرف آمریکایی تاکید کرد که رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین به تلاش خود برای ایجاد تغییراتی در نهادهای مختلف آن جهت به‌روزرسانی حوزه‌های مختلف برای کسب دوباره موافقت مردم فلسطین، ادامه می‌دهد.

منابع یاد شده گفتند، تغییرات یاد شده در واقع همان تغییراتی هستند که تشکیلات به تازگی با عزل استانداران و تعیین سفرا و بنا بر درخواست قبلی آمریکا اعمال کرد.

آنها افزودند، الشیخ در این دیدار تاکید کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به انجام تغییراتی ریشه‌ای و اساسی در جنبش فتح از راه‌های قانونی و انتخابات پایبند است.

منابع مذکور در ادامه گفتند، مسؤولان فلسطینی به طرف آمریکایی تاکید کردند که نهاد امنیتی تشکیلات خودگردان به توافقنامه‌های امنیتی برای برقراری آرامش و ثبات در سراسر کرانه باختری پایبند است.

همچنین الشیخ همراه با ماجد فرج و الخالدی، با نایف السدیری، سفیر عربستان در اردن و سفیر فوق‌العاده و غیر مقیم در فلسطین در دفتر او در شهر امان دیدار کرد.

در این دیدار بر روابط دوجانبه عمیق و مستحکم میان عربستان و فلسطین تاکید شده و ابعاد مختلف همکاری‌ها میان دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha