• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402060503288
  • منبع : نمایندگی گیلان

با حضور استاندار گیلان؛

۲۰۶۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در گیلان به بهره‌برداری رسید

۲۰۶۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در گیلان به بهره‌برداری رسید

ایسنا/گیلان با حضور استاندار گیلان، ۲۰۶۴ واحد مسکن شهری و روستایی گیلان همزمان با پروژه های کشوری آن از طریق ارتباط تصویری با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در چهارمین روز از هفته دولت در رشت افتتاح شد.

اسدالله عباسی امروز در آئین بهره برداری واحدهای مسکونی طرح جهش تولید مسکن استان گیلان، گفت: ۲۰۶۴ واحد مسکن ملی در حوزه های شهری و روستایی با صرف اعتباری بالغ بر ۹۲۳ میلیارد تومان به صورت نمادین با بهره برداری از واحدهای مجتمع یاس فاز ۲ مسکن مهر رشت تحویل شد.

وی تصریح کرد: از این میزان، ۶۱۰ واحد در حوزه جهش تولید مسکن شهری و ۱۳۲۱ واحد در حوزه جهش تولید مسکن روستایی بوده است.

استاندار گیلان اظهار کرد: همچنین از ۲۰۶۴ واحد بهره برداری شده در استان، ۱۱۲ واحد مربوط به مسکن مددجویی کمیته امداد و ۲۱ واحد در بخش مسکن مددجویی بهزیستی است.

عباسی خاطرنشان کرد: همزمان با افتتاح این واحدهای مسکونی در استان، ۱۲ باب تجاری نیز در قالب خدمات روبنایی نهضت ملی مسکن با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال بهره برداری شد.

وی با بیان اینکه اشتغال و مسکن دو برنامه راهبردی دولت است، گفت: در زمان حاضر در مجموع ۲۵ هزار و ۱۴۶ واحد در قالب جهش تولید مسکن در گیلان در حال ساخت است.

استاندار گیلان افزود: ۱۱۹ هزار و ۳۸ نفر برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که ۲۶ هزار و ۴۲۱ نفر واجد شرایط بودند.

وی از واریز اولیه توسط حدود هفت هزار خبر داد و عنوان کرد: در بخش جوانی جمعیت نیز ‌۹۰۹ خانواده واجد شرایط شناخته شدند که برای ۲۳۵ خانواده پرونده تشکیل شده است.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت سرعت عمل بیشتر در ساخت واحدهای جهش تولید مسکن، ادامه داد: شرایط آب و هوایی گیلان به گونه ای است که باید در نیمه اول سال بخش عمده کار پیش رفته باشد.

عباسی بر استفاده از ساخت و سازهای مدرن با دانش روز دنیا تاکید و تصریح کرد: برای سرعت بخشیدن  به پروژه ها و همزمان رعایت استانداردها باید از دانش روز دنیا و ساخت و سازهای مدرن بهره گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha