• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402060503286
  • خبرنگار : 71579

مشاور رئیسی: همه کشورهای همجوار را به استفاده از کریدور شمال-جنوب دعوت می‌کنیم

مشاور رئیسی: همه کشورهای همجوار را به استفاده از کریدور شمال-جنوب دعوت می‌کنیم

مشاور رئیس‌جمهوری ایران با اشاره به اینکه کریدور شمال-جنوب نسبت به کریدورهای دیگر کم هزینه‌تر است تاکید کرد که تمام کشورهای همجوار را به استفاده از این گذرگاه ریلی دعوت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک تاکید کرد که کریدور شمال-جنوب از روسیه آغاز می‌شود و از ایران می‌گذرد و به عربستان و کشورهای دیگر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد که اقدامات برای تجهیز و به کارگیری آن درحال انجام است.

عبدالملکی گفت که کریدور شمال-جنوب بسیار امن و نسبت به گذرگاه‌های دیگر کم هزینه‌تر است.

مشاور رئیس‌جمهوری ایران همچنین گفت تمام کشورهای همجوار را به استفاده از این گذرگاه ریلی برای انتقال کالاهای خود دعوت می‌کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن ایران روز گذشته(شنبه) گفت: با پیگیری و دیپلماسی حمل‌ونقل ریلی در دولت سیزدهم، قطار ترانزیتی کانتینری شامل ۳۶ کانتینر، برای اولین بار از مبدا روسیه به مقصد عربستان از مرز ریلی اینچه‌برون وارد ایران شده و به‌ سمت بندرعباس عازم شد تا از آنجا به جده منتقل شود.

«سید میعاد صالحی» مدیرعامل شرکت راه‌آهن چندی پیش درباره تاثیر دیپلماسی بر حوزه حمل‌ونقل و پررنگ شدن ترانزیت از ایران گفته بود: از زمانی که در راه‌آهن حضور پیدا کردیم، بنا داشتیم گفتمان ترانزیت را پررنگ کنیم و با کشورهای همسایه بیشترین دیپلماسی را در حوزه حمل‌ونقل ریلی داشته باشیم؛ به همین دلیل ما کریدور شمال به جنوب را ایجاد کرده و اکنون ۴۷۰۰ کیلومتر مسیر تمام‌ریلی را از روسیه به هند داریم که می‌توانیم بار را ترانزیت کنیم و درآمد داشته باشیم و از مهر ۱۴۰۱ این کار عملیاتی شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز به‌تازگی درخصوص کریدور شمال - جنوب اعلام کرده بود: در نشست با قائم مقام راه‌آهن روسیه مقرر شد برای جهش ترانزیت از ایران، پنج نوع کالای راهبردی و پرحجم آنها هدف‌گذاری شود تا هم برنامه‌ریزی برای ترانزیت بلندمدت کالا صورت گیرد و هم زمان تشریفات گمرکی، مجوز وزارتخانه‌های مختلف در ایران، تخلیه و بارگیری بندر و تخصیص کشتی کاهش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha