به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا حسنزاده در نشست معاونین آموزشی دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی کشور، گزارشی از روند پیشرفت برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی ارائه داد و گفت: این برنامه، یکی از فعالیتهای محوری ماست و پیشرفت آن برای ما اهمیت ویژهای دارد.
وی به اصلاح و ابلاغ شیوه نامه اجرایی برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی اشاره کرد و افزود: ابلاغ رئیس کمیته کلان مناطق از سوی رئیس شورای کشوری-معاون آموزشی وزارت بهداشت صادر و ابلاغ دبیران و اعضای کمیته با نظر رئیس کمیته کلان منطقه انجام میشود.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی گفت: در کلان منطقه یک در زمینه بین المللیسازی، در کلان منطقه ۲ در خصوص همگرایی و اخلاق در آموزش علوم پزشکی، در کلان منطقه ۳ در زمینه کارآفرینی، کلان منطقه ۴ در مورد همگرایی و نقش محوری دانشگاه ها و طراحی و اجرایی سامانه مدیریت کلاس ها، در کلان منطقه ۵ در زمینه مدیریت جامع کیفیت آموزش، سلامت معنوی و کیفیت زندگی و سلامت روان بسیار خوب کار شده است.
وی ادامه داد: در کلان منطقه ۶ در خصوص کارگروه اخلاق، سلامت معنوی و تعهد حرفه ای، مدیریت کیفیت آموزشی، مرجعیت علمی ، اقدامات خوبی انجام شده است و در کلان منطقه ۷ در زمینه پاسخگوی اجتماعی و استخراج هزینه های دانشکده بهداشت با استفاده از روش تقلیلی مرحله ای ، کلان منطقه ۸ همگرایی، کلان منطقه ۹ در مورد کارگروه اقتصاد آموزش، کارآفرینی و پاسخگویی اجتماعی و سلامت معنوی و در کلان منطقه ۱۰ در خصوص بین المللی سازی، ایجاد دانشگاه سبطین و مدیریت جامع کیفیت آموزش خوب کار شده است.
به گفته وی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سلامت معنوی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مرجعیت علمی، دانشگاه های علوم پزشکی کرمان و تبریز در همگرایی، کاشان و تربیت حیدریه در پاسخگویی اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی تهران در بین الملی سازی، شیراز در مدیریت جامع کیفیت آموزش، مازندران و سمنان، البزر، اصفهان، ایلام و گناباد در نظام اعتبار بخشی امتیاز کامل کسب کردند.
دکتر حسنزاده تصریح کرد: بیشترین امتیاز مربوط به کلان منطقه ۷ و در مرحله بعد منطقه ۱ و ۸ است و کلان مناطق ۴ و ۵ و ۶ نیاز به تلاش بیشتر دارند.
وی افزود: همه کلان مناطق مسیر رو به پیشرفت داشتند و امید است در سال جاری با بازنگری در برنامههای آموزشی، شاهد افزایش اثربخشی در برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی باشیم.
انتهای پیام
نظرات