• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402060402385
  • خبرنگار : 50060

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج):

شهید رجایی وارد هیچ حزبی نشد

شهید رجایی وارد هیچ حزبی نشد

ایسنا/قزوین فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) گفت: به هر بخش زندگی شهید رجایی که نگاه کنیم عمل دینی را می‌بینیم، او عبد خدا بود و همه عمر خود را صرف رفع نیاز مردم کرد، او مقلد امام بود و وارد هیچ حزبی نشد و این موضوع را همواره گوشزد می‌کرد.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی در یازدهمین یادواره شهیدان رجایی، باهنر و شهدای کارمند استان قزوین که شنبه چهارم شهریور در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر اسوه‌های «مردمی بودن» بودند و ما نیز باید این چهره‌ها را الگوی خود قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه همه شاخصه‌های مدیر اسلامی را در شهید رجایی می‌بینیم، بیان کرد: سیره شهید رجایی و باهنر می‌تواند الگوی عملی مسئولان باشد، چراکه مطابق با تمام آموزه‌های اسلامی است، چهره مصمم شهید رجایی، این شهید را به مردمی‌ترین چهره میهن اسلامی و الگویی مثال زدنی تبدیل کرده و ضرورت امروز جمهوری اسلامی نمایش چهره مسئولان انقلاب در مسیر خدمت به مردم است.

این مسئول ادامه داد: اگر بر اساس مبانی دینی فعالیت کنیم عمل ما مقدس شمرده خواهد شد، حتی اگر زمان کمی در اختیارمان باشد ولی اثر بلند مدت دارد، مثل عاشورا که یک نیمروز بود ولی اثرات آن هنوز در تاریخ جاری است، عمل مقدس شهید رجایی نیز ۲۸ روز طول کشید و مربوط به سال‌های معاصر است نه هزار سال پیش بنابراین نمی‌توانیم بگوییم امکان درک اعمال مقدس وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه شهید رجایی با حوصله و سعه‌صدر با طبقه پایین جامعه همنشین بود و با این کار به سلامت جامعه هم کمک می‌کرد، خاطرنشان کرد: رجایی در سراسر زندگی خود این طور بود و اگر به زندگی فردی، سیاسی و فرهنگی وی مراجعه کنیم خواهیم دید که خود می‌گوید عمل من وصیت نامه من است.

رفیعی‌آتانی تصریح کرد: به هر بخش زندگی شهید رجایی که نگاه کنیم عمل دینی را می‌بینیم، او عبد خدا بود و  همه عمر خود را صرف رفع نیاز مردم کرد، او مقلد امام بود و وارد هیچ حزبی نشد و این موضوع را همواره گوشزد می‌کرد. شهید رجایی دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را تربیت انسان معرفی می‌کند و در کنار این موضوع اخلاص، عمل و تلاش برای یکپارچگی در عملکرد شهید رجایی هویدا است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در پایان تصریح کرد: رجایی نماد فرزند ملت بودن بود و ما هم باید همین‌طور باشیم، او نماد بارز و برجسته یک دولت اسلامی است و مصداق این موضوع را در اعمال نورانی او دیدیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha