• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402060402028
  • خبرنگار : 30057

وزیر علوم:

علم هماره علامت بهروزی انسان بوده است

علم هماره علامت بهروزی انسان بوده است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: علم، هماره علامت پیروزی و بهروزی انسان بوده است و هماره علامت پیروزی و بهروزی انسان خواهد بود که این معجزه، مولود رحمت خالقی است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی زلفی‌گل طی ارسال پیامی به مراسم تکریم و بزرگداشت نخبه معاصر ایران دکتر مهدی بلالی‌مود استاد سم‌شناسی و پزشک برجسته دوران دفاع مقدس گفت: انسان، بقای خویش را مدیون کاشفان کریم علم است که عمر خویش را در کنج کتابخانه‌ها و آزمایشگاها و  گوشه‌ گمنامی‌ها، ورق زدند و سخاوتمندانه، همه‌ ثروت و سرمایه‌ خویش را گنجینه‌وار به امروز و فردا بخشیدند تا همچون نوشدارو در هفت‌خوان‌های جهل، عصا و مرهم و علاج و عزت انسان شود.

وی ادامه داد: روزگارانی را به یاد آوریم که لشکر بی‌رحم طاعون و وبا و سرطان و سل و کرونا نتوانست طومار انسان را در هم پیچد و تیرهای زهرآگین نیستی و نابودی به سپر استوار علم، راهی به جسم و جان انسان پیدا نکردند.

زلفی‌گل خاطر نشان کرد: علم، هماره علامت پیروزی و بهروزی انسان بوده است و هماره علامت پیروزی و بهروزی انسان خواهد بود که این معجزه، مولود رحمت خالقی‌ است که به اتقان و اعتقاد فرموده است: وَنَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی و با سزاوار دانستن انسان، خطاب به خویش می‌گوید: فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: اعتزاز عالمان، فریضه‌ و فضیلتی‌ است که از ستایش خالق به ستایش مخلوق ختم می‌شود و نور امید و آگاهی را در اضلاع زیستی انسان  روشن نگاه می‌دارد.

وی افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، خلعت خدمت به فرهیختگان و فرخندگان دانش را بر دوش دارد و بدین وظیفه‌، شکرگزار است که می‌تواند در آیینه‌ اعاظم علم، به تربیت نسل‌های نوین علم و دانشمندان دوباره بیندیشد.

زلفی گل اضافه کرد: در این نوبت، فروتنانه، این افتخار بر من ارزانی شده است که به ستایش بزرگ‌مردی از جهان دانش، اندک‌قدمی بردارم و به قدر قلمی، ذکر خیری ثبت کنم بلکه در زمره‌ مخلصان و مخدومان دانایی خطاب گردم.

وزیر علوم یاداور شد: دکتر «مهدی بلالی‌مود» نام نمایان و یگانه‌ دوران است که به روشنی می‌تواند برهان دوام دانشمندان و فخر فرهیختگان این روزگار باشد. شرح شایستگی‌ها و بی‌شمار امتیازات فردی و معجزات علمی آن گونه بوده است که به افتخار پدر علم سم‌شناسی خطاب شود.

وی گفت: فرزند برومندی که از دوردست‌های نقشه‌ نازنین ایران برخاست؛ اما هم‌چون خورشید، روشنایی‌بخش این سرزمین و سفیر سربلندی ایرانیان در بلاد بین‌الملل شود.

وزیر علوم اظهار کرد: ایران‌دوستی استاد به‌رغم سفره‌گستری‌های بسیار قدرت‌های علمی جهان، مثل سایری‌ است که از آن جمله می‌توان به روزگار درمان و آگاهی بخشی و دفاع علمی از قربانیان حملات شیمیایی در جنگ تحمیلی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: خرسندم که می‌توانم در جشن نکوداشت و رونمایی از کتاب زندگی آن مجاهدمرد علمی و دانشی‌مرد مشهور، قدردان وجود و ستایشگر رنج‌ها و ریاضت‌هایش باشم و خداوند را بدین هم‌عصری و همکاری شکرگزار باشم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha