• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402060402019
  • خبرنگار : 71129

روسیه: تحریم‌های سخت آمریکا علیه کره‌شمالی کارساز نیستند

روسیه: تحریم‌های سخت آمریکا علیه کره‌شمالی کارساز نیستند

فرستاده ویژه روسیه در سازمان ملل گفت، سیاست غیرانسانی فشار فزاینده بر کره شمالی اثر خود را از دست داده است. واسیلی نبنزیا، همچنین گفت که ایالات متحده تهدیدی برای صلح و امنیت در شمال شرق آسیا است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، واسیلی نبنزیا، فرستاده ویژه روسیه در سازمان ملل گفت: پیش‌نویس راه‌حل بشردوستانه و سیاسی چین و روسیه درباره کره شمالی هنوز موضوعیت دارد. شکی نیست که تصویب چنین پیش‌نویسی بسیار بیشتر از اقدامات بیهوده‌ای مانند نشان دادن چهره‌ای نادرست از پیونگ‌یانگ و سیاست غیرانسانی افزایش فشار تحریم کارایی دارد.

وی افزود: ما متقاعد شده‌ایم که سیاست تحریم‌های سخت اثر خود را از دست داده است. این روند باعث می‌شود تا احیای اعتماد که شورای امنیت سازمان ملل روی آن متمرکز است، متوقف شود.

نبنزیا در یک نشست خبری گفت: نشست امروز تنها یک تلاش وقیحانه و ریاکارانه از سوی ایالات متحده برای افزایش فشار بر پیونگ یانگ و منحرف کردن توجه از اقدامات بی‌پروا و تشدید کننده واشنگتن و متحدانش در منطقه است که منشأ واقعی تهدیدها هستند.

نبنزیا افزود که واشنگتن به طور سنتی دیگران را سرزنش و متهم می‌کند و مسئولیت خود را برای تشدید تنش در شمال شرق آسیا قبول ندارد.

در این میان، معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل هم گفت، آمریکا نباید اتهامات بی‌پایه و اساس علیه پکن و روسیه بابت موضع این دو کشور در قبال شبه جزیره کره وارد کند، بلکه باید پیشنهادهای ویژه داشته باشد.

وی ادامه داد: نماینده آمریکا اتهامات بی‌پایه و اساس علیه مواضع چین و روسیه درباره مساله شبه جزیره کره وارد کرده است. آنچه این کشورها واقعا باید انجام دهند این است که از پلتفرم شورای امنیت سازمان ملل نباید برای تشدید تنش در منطقه استفاده کنند بلکه باید اقدامات عملی و پیشنهادهای قاطعی را برای پاسخ به نگرانی‌های مشروع پیونگ‌یانگ ارائه دهند.

این دیپلمات چینی همچنین اعلام کرد، آمریکا و متحدانش باید یکسری اقدامات برای برقراری مجدد گفت‌وگو با کره شمالی انجام دهند.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز با موضع چین مخالفت کرده و در پایان نشست شورای امنیت سازمان ملل به این مساله واکنش نشان داد و گفت: ما ادعاهای مبهم از سوی چین و روسیه را که آمریکا با روش و منشی متخاصم رفتار می‌کند، رد می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha