• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۱:۰۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402060301550
  • خبرنگار : 30057

بررسی رخدادهای لرزه‌ای در هفته گذشته

استان هرمزگان ۶ بار لرزید/ثبت دو زلزله ۳.۹ و ۲.۵ ریشتری در استان تهران

استان هرمزگان ۶ بار لرزید/ثبت دو زلزله ۳.۹ و ۲.۵ ریشتری در استان تهران

در هفته گذشته استان هرمزگان با ۶ زلزله لرزید، ضمن آنکه در استان تهران دو زلزله ۳.۹ و ۲.۵ ریشتری و در استان گلستان زلزله ۳.۳ ریشتری به ثبت رسید.

به گزارش ایسنا، استان هرمزگان هفته گذشته زمین‌لرزه های متعددی را تجربه کرد که به این شرح است:

سرگز استان هرمزگان زلزله ۲.۶،  ۲.۸ 
عسلویه استان هرمزگان زلزله ۲.۸ 
بندر چارک استان هرمزگان زلزله ۲.۹
رویدر استان هرمزگان زمین‌لرزه ای به بزرگای ۳.۹
بندر مقام استان هرمزگان با زلزله ای به بزرگای ۳.۵

در دماوند استان تهران زمین‌لرزه ای به بزرگای ۳.۹ رخ داد که عمق آن در ۸ کیلومتری و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۸ کیلومتری دماوند، ۱۴ کیلومتری رودهن و ۱۷ کیلومتری بومهن این استان بوده است. زلزله ۲.۵ از دیگر رخدادهای این منطقه است.

شنبه ۲۸ مرداد

در این روز، در علی آباد استان گلستان زلزله ۳.۳، در اوز استان فارس زلزله ۲.۷ و ۲.۶،در منطقه عمادده استان فارس زلزله ۲.۷، در صالح آباد استان ایلام زلزله ۲.۷، در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۶ و در سرگز استان هرمزگان زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

در دماوند استان تهران زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۹ رخ داد که عمق آن در ۸ کیلومتری و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۸ کیلومتری دماوند، ۱۴ کیلومتری رودهن و ۱۷ کیلومتری بومهن این استان بوده است. وقوع زلزله ۲.۵ از دیگر رخدادهای این منطقه است.

یکشنبه ۲۹ مرداد

در اوز استان فارس بعد از زلزله ۲.۵، زمین‌لرزه دیگری با بزرگای ۳.۱ در عمق ۶ کیلومتری گزارش شد که رومرکز آن در ۵  کیلومتری اوز، ۲۰ کیلومتری گراش و ۳۲ کیلومتری بنارویه این استان بوده است. زلزله ۲.۹ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

در این روز همچنین در بندر چارک استان هرمزگان زلزله ۲.۹ و ویستان استان لرستان زلزله ۲.۸رخ داد.

رویدر استان هرمزگان نیز با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۹ لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۴۷ کیلومتری رویدر و ۵۸ کیلومتری مزایجان استان هرمزگان و ۵۱ کیلومتری درز استان فارس گزارش شد.

دوشنبه ۳۰ مرداد

منطقه رافعی استان خوزستان بعد از یک زلزله به بزرگای ۳.۳ در عمق ۷ کیلومتری، با زمین‌لرزه دیگری با بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۹ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه ای در ۴۰ کیلومتری رافعی، ۴۲ کیلومتری هویزه و ۵۶ کیلومتری بستان این استان بوده است.

بندر مقام استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۸ کیلومتری بندرمقام، ۳۴ کیلومتری پارسیان استان هرمزگان و ۳۹ کیلومتری لامرد استان فارس گزارش شد.

سه شنبه ۳۱ مرداد

عشق آباد استان خراسان جنوبی با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۲ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۵ کیلومتری عشق آباد،۸۴ کیلومتری بشرویه و ۹۸ کیلومتری ارسک این استان گزارش شد.

در آلونی استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۷، در منطقه درز استان فارس زلزله ۲.۸، در روداب استان خراسان رضوی زمین‌لرزه ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۷ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۳۱ کیلومتری روداب و ۵۰ کیلومتری ششتمد استان خراسان رضوی و ۴۹ کیلومتری زمان آباد استان سمنان بوده است.

چهارشنبه اول شهریور

در سرخه استان سمنان زلزله ۲.۸ رخ داد و علی آباد استان گلستان زلزله ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری راتجربه کرد و کانون آن در ۱۳ کیلومتری علی آباد، ۱۵ کیلومتری فاضل آباد و ۲۷ کیلومتری خان ببین این استان به ثبت رسید.

بازرگان استان آذربایجان غربی نیز زمین‌لرزه ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۱۵ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۷ کیلومتری بازرگان، ۱۷ کیلومتری آواجیق و ۲۱ کیلومتری ماکو در این استان بوده است.

پنج شنبه ۲ شهریور

در بابامنیر استان فارس زلزله ۲.۵ به وقوع پیوست و نیمبلوک استان خراسان جنوبی با زلزله ای به بزرگای ۳.۴ لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۹ کیلومتری نیمبلوک، ۳۲ کیلومتری قائن و ۳۷ کیلومتری خضری دشت بیاض این استان بوده است.

جمعه ۳ شهریور

در فیل آباد استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۵، در دشتک استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۶، در سرگز استان هرمزگان زلزله ۲.۸، در منطقه عسلویه استان هرمزگان زلزله ۲.۸ و در بسطام استان سمنان زلزله ۲.۸ رخ داد.

دریاچه نمک در استان قم زمین‌لرزه‌هایی به بزرگی ۴.۱ و ۴ ریشتر را در عمق ۱۰ کیلومتری زمین تجربه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha