• پنجشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402060201048
  • منبع : نمایندگی گیلان

مراسم رونمایی از کتاب "فرهنگ سازمانی و مدیریت بانوان" برگزار شد

مراسم رونمایی از کتاب "فرهنگ سازمانی و مدیریت بانوان" برگزار شد

ایسنا/گیلان مراسم رونمایی از کتاب "فرهنگ سازمانی و مدیریت بانوان" عصر امروز با حضور سید کاظم دلخوش، نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، سمیه گلپور، رئیس اتحادیه کانون های کارگری کشور، کیوان حسن پور، مدیرکل تعاون روستایی گیلان، ارسلان دمیرچی، رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان و تنی چند از اهالی فرهنگ و هنر در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد گیلان برگزار شد.

زهرا ستوده سروندانی مؤلف این کتاب در سخنانی اظهار کرد: در این اثر به مشکلات فرهنگ سازمانی حاکم در سازمان ها پرداخته شده است. پژوهش ها و تجربیات نشان می دهد که فرآیند اجتماعی شدن زنان به گونه ای است که آنها را بیشتر به سمت مشاغل حرفه ای سوق می دهد تا مشاغل مدیریتی؛ نتیجه چنین فرایندی هم تمایل کمتر زنان به پست های مدیریتی است؛ به این ترتیب زنان چون در سازمان ها بیشتر در مشاغل عادی فعالیت دارند و کمتر در مشاغل پیچیده و حساس به کار گمارده می شوند، از یک سو در حوزه ای بیرون از جریان فعال امور سازمان قرار می گیرند و از سویی دیگر، عضوی متفاوت به حساب می آیند که در جمع عناصر موثر سازمان پذیرفته نمی شوند. نتیجه چنین اقدامی هم این است که زنان نمی توانند از اطلاعات و حمایت های شبکه های کاری برخوردار شده و در ساختار سازمانی در پست هایی قرار می گیرند که از نظر مدیریت احساس بی قدرتی نموده و برای اثبات توانایی های خود مسئولیت های سنگینی را قبول می کنند.

وی افزود: برای شکسته شدن این ساختارها اول باور واقعی زنان از توانایی هایشان حائز اهمیت است و اینکه زنان همیشه در کارهای تیمی حضور فعال تری داشته و موفق بوده اند.

مولف کتاب ادامه داد: با توجه به تجربیات اندکی که در حیطه کاری داشته ام، زنان به لحاظ مشکلات خانواده و داشتن همسر و فرزند خود را محدود کرده و به همین دلیل توانایی های خود را سرکوب می کنند؛ علاوه بر مشکلات فرهنگ سازمانی، عدم حمایت و پذیرش از طرف جامعه که یک زن می تواند هم مادر، هم همسر و هم یک مدیر توانمند باشد، خیلی مورد توجه قرار می‌گیرد. در دهه های اخیر ما شاهد حضور بیشتر زنان در عرصه مدیریت زنان هستیم که در این کتاب سعی خود را به عنوان عضو کوچکی از جامعه زنان کارمند داشته ام تا موانع پیش رو را تشریح کرده و راه حل های مقابله با مشکلات را نشان دهم؛ همان طور که در آیه های قرآن کریم هم آمده، زن و مرد مکمل هم هستند و امیدوارم در سال های آینده شاهد پیشرفت هرچه بیشتر مدیریت و ارتقای فرهنگ سازمانی در کشور عزیزمان ایران باشیم.

به گزارش ایسنا، زهرا ستوده سروندانی، کارشناس ارشد مدیریت دولتی گرایش رفتار سازمانی و مسئول خدمات فنی اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان رشت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha