• دوشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402053019327
  • خبرنگار : 71489

نماینده اردل: دشمنان اخبار مربوط به جمهوری اسلامی را با انواع دروغ‌ها می‌آمیزند

نماینده اردل: دشمنان اخبار مربوط به جمهوری اسلامی را با انواع دروغ‌ها می‌آمیزند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تفرقه افکنی کار انسان‌های منحرف و از خدا بی خبر است، اظهار کرد: امروز دشمنان خبرهای مربوط به جمهوری اسلامی را با انواع و اقسام دروغ‌ها آمیخته و هرچه می‌توانند چهره انقلاب و امام و فعالیت 40 سال اخیر را مخدوش می‌کنند.

به گزارش ایسنا، قدرت الله حمزه شلمزاری نماینده اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ صحن مجلس در نطق خود با بیان اینکه «تفرقه افکنی کار انسان‌های منحرف و از خدا بی خبر است»، عنوان کرد: امروز یک سیاست قطعی رسانه‌ها معاند جمهوری اسلامی ایران و معاند اسلام این است که واقعیت‌ها را تحریف کنند و مشغول به این کار هستند. به صورت مداوم در تحریف واقعیت‌ها و دروغ پردازی در حال انجام اقداماتی هستند.

وی افزود: خبرهای مربوط به جمهوری اسلامی را با انواع و اقسام دروغ‌ها آمیخته و در مورد انقلاب هرچه می‌توانند چهره انقلاب و امام را و فعالیت 40 سال اخیر را مخدوش می‌کنند. جهاد تبیین یک فرضیه قطعی و فوری است و هرکس که می‌تواند باید اقدام کند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: با شروع کار دولت سیزدهم در سیاست خارجی کشورمان دو نگاه شامل توسعه روابط کشورهای همسایه نگاه به شرق در دستور کار دولت قرار گرفت که در زمینه روابط با همسایگان اقدامات اساسی صورت گرفته است که نمود آن را سفرهای متعدد دولتمردان به کشورهای همسایه و بالعکس می‌توان مشاهده کرد، البته این مسئله به معنای قطع ارتباط با کشورهای غرب نیست در برجام هم فعال هستند.

حمزه با اشاره به حضور جمهوری اسلامی ایران در روابط منطقه‌ای، گفت: جمهوری اسلامی تلاش کرد حضور قوی در سازمان‌ها و پیمان‌ها منطقه‌ای داشته باشد که شاخص ترین آنها عضویت ایران در پیمان شانگ‌های و سازمان اقتصادی اوراسیا است. در زمینه نگاه به شرق، مهم ترین اقدام صورت گرفته تلاش برای عملیاتی کردن سند جامع مشارکت راهبردی ایران و چین از جمله تلاش برای تکمیل حلقه مفقوده کریدور شمال - جنوب است که سرانجام پس از سال‌ها انتظار عملیات راه آهن رشت - آستارا به منزله حلقه مفقوده کریدور شمال - جنوب با حضور ویدئو کنفرانسی روسای جمهور ایران و روسیه آغاز شد.

وی تصریح کرد: راه آهن رشت - آستارا قرار است با سرمایه گذاری مشترک ایران و روسیه اجرا شود، کریدور شمال - جنوب در واقع یک مسیر ترانزیتی است که شامل راه آهن و مسیرهای جاده ای می شود که ارتباط آسیای میانه به شمال روسیه و بنادر روسیه همچنین بندر بمبئی در هندوستان را با شمال اروپا کوتاه‌تر می کند. طول این مسیر ۷۲۰۰ کیلومتر است که با تکمیل آن مسافت در زمان، ۴۰ درصد و هزینه حمل بار ۳۰ درصد کاهش می یابد و همچنین دسترسی ریلی ایران را به ۱۰ شهر روسیه تسهیل می کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: کریدور شمال - جنوب از سه بخش شرقی، میانی و غربی تشکیل شده است که بخش شرقی یک مسیر جاده ای و یک مسیر ریلی دارد که کشورهای قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان و شرق روسیه را شامل می‌شود و مسیر راه آهن سرخس به بندر شهید رجایی متصل می شود. بخش میانی  که در واقع بخش دریایی- ریلی است، یعنی بار از طریق دریا از بندر آستارا  به بندر انزلی انتقال می یابد و از طریق راه آهن بندر انزلی به رشت و به مسیر کریدور متصل می شود؛ در بخش غربی نیز  با تکمیل راه آهن رشت آستارا  ارتباط روسیه، آسیای میانه، ترکیه و در نهایت اروپا با بندر  شهید رجایی، بندر امام خمینی و چابهار برقرار می شود.

حمزه تاکید کرد: از این بنادر کالا از طریق دریا به هند و چین و بالعکس منتقل می شود و این مسیر جایگزین مسیر ۱۶ هزار کیلومتری کانال سوئز است؛ در کنار آغاز این پروژه مهم باید به چند نکته اشاره کنم؛ شروع و اجرای این طرح ها بخشی از سیاست های  خارجی دولت سیزدهم و مجلس یازدهم مبنی بر نگاه به شرق است و جمهوری اسلامی ایران سعی دارد برای مقابله با تحریم های ظالمانه آمریکا از ظرفیت های کشورهای همسایه استفاده کند و اجرای طرح های این چنینی ضمن استفاده از ظرفیت ژئوپلیتیک جمهوری اسلامی  به منزله گذرگاه شرق به غرب که می تواند درآمدی برابر با صادرات نفت برای کشور از طریق ترانزیت کالا ایجاد کند و می‌تواند یک بازار چند صد میلیون نفری برای کالاهای ایرانی ایجاد کند.

وی ادامه داد: بهره برداری از کریدور شمال - جنوب نقش فراوانی در برقراری امنیت در کشورهای منطقه دارد؛ چراکه منابع اقتصادی همه کشورها که در این مسیر قرار دارند منوط به وجود امنیت است و فضای منطقه به سمت ثبات و پایداری می رود. مسئله بسیار مهم  زمان بهره برداری این پروژه ها است چرا که یکی از آفت‌های پروژه های ملی و حتی داخلی دیر به بهره برداری رسیدن آنها است. بنابراین در مورد پروژه راه آهن رشت - آستارا این حساسیت باید بیشتر باشد؛ زیرا به اندازه کافی در راه اندازی و بهره برداری پروژه ها عقب افتادگی وجود دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه «در بحث خدمات داخلی نیز کارهای قابل توجهی انجام گرفته است» عنوان کرد: از جمله این اقدامات احیای کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل است که باید با جدیت بیشتر ادامه داشته باشد.

حمزه تاکید کرد: دولت محترم باید نسبت به کنترل تورم، معیشت مردم، رتبه بندی معلمان، تبدیل وضعیت نیروهای غیررسمی، سختی کار رانندگان، همسان‌سازی بازنشستگان، خودرو و اشتغال جوانان هم عنایت ویژه ای داشته باشد. همچنین از سربازان امام زمان (عج) در اداره و سازمان اطلاعات سپاه و وزارت کشور برای شناسایی و برخورد قاطع با تیم های تروریستی که قصد خرابکاری در عاشورای حسینی و اربعین را داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha