• یکشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402052918609
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمان عنوان کرد

دیابت؛ بیماری خاموش در اردبیل

دیابت؛ بیماری خاموش در اردبیل

ایسنا/اردبیل معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اردبیل با اشاره به اینکه دیابت بیماری خاموش است، گفت: در استان تعدادی از افراد از بیماری دیابت خود خبر ندارند.

به گزارش ایسنا، فرهاد پورفرضی ۲۹ مرداد در نشست خبری، با اشاره به این که ۱۰ درصد طرح های پژوهشی خاتمه یافته سال ۱۴۰۱ دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با عنوان دیابت بیماری خاموش در استان است، افزود: تعدادی از شهروندان از بیماری خود خبر ندارند و به آنها توصیه می شود در مراکز بهداشت محلات بصورت رایگان تست دیابت انجام دهند.

وی با بیان اینکه مطالعه کشوری دیابت با نمونه آماری ۲۰۰ هزار نفر از ۱۷ استان و از سنین ۳۵ الی ۷۰ سال انجام شد، اظهار کرد: ۱۶ درصد از این نمونه آماری دیابت دارند و ۲۵ درصد در آستانه دیابت هستند.

پورفرضی ضمن اشاره به سهم ۲۱ هزار نفری استان اردبیل در این مطالعات تصریح کرد: ۱۱ درصد نمونه آماری متلعق به استان مبتلاء به بیماری دیابت می باشند و ۲۸ درصد نیز در آستانه ابتلاء به بیماری دیابت هستند و اطلاعی از بیماری خود ندارند.

معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: مردم باید به سلامتی خود بهاء بدهند، چراکه یکی از عوارض مهم بیماری دیابت، سکته قلبی خواهد بود.

وی از افراد دارای سن بالا، چاقی دور کمر و فشار خون بالا خواست نسبت به بررسی دیابت خود اقدام نمایند.

پورفرضی در بخش دیگری از صحبتهای خود از کسب رتبه بیستم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بین ۶۸ دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور خبر داد و گفت: در بین ۲۵ دانشگاه تیپ دو نیز رتبه ۱۲ را کسب کرده ایم.

این مقام مسئول حوزه بهداشت و درمان استان اضافه کرد: ۳۱۳ طرح پژوهشی پایان یافته علوم پزشکی استان در سال ۱۴۰۱ داشته ایم و گزارش تعدادی از آنها در نشست خبری ارائه می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha