• شنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402052817797
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مشکل شلوغی جایگاه‌ها از کجا آغاز شد؟

مشکل شلوغی جایگاه‌ها از کجا آغاز شد؟

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه تغییر نرخ سوخت در برنامه دولت و مجلس نیست، گفت: تامین فرآورده‌ها شامل بنزین، نفت و گاز به موقع در حال انجام بوده و ذخیره سازی خوبی در استان در حال انجام است.

چند روزی است که صف‌های طولانی تامین سوخت در خراسان جنوبی به تیتر خیابان‌های شهرهای استان بدل شده؛ تیتری که شایعات و خبرهای بسیاری را در پی داشته و باعث ایجاد فضای متشنجی در مورد تامین بنزین در استان شده است.

امری که مسئولان مربوطه آن را نتیجه انتشار شایعات دانسته و امید دادند که شرایط در کنترل بوده و هیچ تغییری در حوزه سوخت رسانی، تامین و یا قیمت بنزین رخ نخواهد داد.

محمدرضا عابدانی، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی در این مورد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص دلایل شلوغی جایگاه‌های سوخت استان، گفت: این امر دو علت عمده دارد که اولین دلیل شایعه‌ای است که رسانه‌های معاند بابت تغییر نرخ بنزین منتشر کردند که به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی با بیان اینکه تغییر نرخ سوخت در برنامه دولت و مجلس وجود نداشته و بنا نیز براین نبوده و نیست، افزود:  دلیل بعدی شلوغی جایگاه‌ها، کاهش موج گرما و افزایش مسافرت‌ها بود که هرچه به پایان فصل تابستان نزدیک می‌شویم طبیعتا افزایش مسافرت‌ها را خواهیم داشت.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه این عوامل دست به دست هم داده و باعث شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت در روزهای اخیر شده است، تصریح کرد: به جهت تسهیل تردد مراجعان و کنترل شلوغی جایگاه‌ها صف‌های کارت آزاد و شخصی را جدا کرده ایم و اکنون عمده صف‌ها جهت استفاده از کارت آزاد است.

عابدانی با بیان اینکه در حال حاضر برای استفاده از کارت شخصی مردم سوخت گیری روان بوده و شاهد هیچ صفی نیستیم، افزود: تامین فرآورده‌ها شامل بنزین، نفت و گاز به موقع در حال انجام بوده و ذخیره سازی خوبی در استان در حال انجام است و به هیچ عنوان مشکلی از این جهت نداریم.

وی در مورد سوخت گیری با کارت آزاد و در اختیار جایگاه، گفت: این امر تکلیف قانونی به وزارت نفت است و این وزارتخانه مکلف شده که تا پایان شهریورماه صرفا ۱۰ درصد از سوخت گیری‌ها از طریق کارت جایگاه دار انجام شود و ۹۰ درصد از طریق کارت شخصی صورت گیرد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از موارد مورد توجه پیشگیری از قاچاق سوخت بوده که اقدامات خوبی انجام شده است، تصریح کرد: اقداماتی چون محدودیت سوخت گیری‌ها باعث شده سوخت گیری شفاف شده و افرادی که به هر عنوان قصد سوء استفاده دارند به راحتی شناسایی شوند.

عابدانی با بیان اینکه از سویی دیکر کاهش تعداد کارت‌های آزاد باعث شده که مردم عمدتاً به سمت استفاده از کارت شخصی روی آورند که این امر باعث شفاف سازی در سوخت گیری شده و کمک شایان توجهی به کاهش پرتی فرآورده می‌کند.

وی در مورد قاچاق سوخت نیز گفت: در چهار ماهه سال جاری نزدیک به ۱.۵ میلیون لیتر فرآورده مکشوفه تحویل انبار نفت شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۸۵ درصد رشد داشته است، یادآور شد:  مقدار فرآورده‌های مکشوفه سال گذشته نیز نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha