• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402052415228
  • خبرنگار : 50136

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اعلام کرد؛

احداث، توسعه و بهسازی ۵۶ کیلومتر از راههای منتهی به پایانه تمرچین در آذربایجان غربی

احداث، توسعه و بهسازی ۵۶ کیلومتر از راههای منتهی به پایانه تمرچین در آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی امروز ۲۴ مرداد تور خبری بازدید از پروژه های راه و شهرسازی در راستای تشریح اقدامات این اداره کل در جهت آماده سازی مسیرهای تردد زائرین اربعین با حضور خبرنگاران برگزار شد.

پیشرفت ۵۰ درصدی محور حیدرآباد_نقده

سید محسن حمزه لو،مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید از پروژه تعریض و بهسازی محور حیدرآباد - نقده،گفت: پروژه تعریض و بهسازی محور حیدرآباد_نقده پیشرفت ۵۰ درصدی دارد و این طرح زمینه توسعه و سهولت تردد در محور را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه این محور نقش مؤثری در تسهیل و ایمن سازی تردد مردم منطقه و سهولت تردد زائران اربعین حسینی دارد،افزود: محور حیدرآباد_نقده حدود ۱۹.۵ کیلومتر بوده و ۷ کیلومتر از این مسیر پیش از این زیربار ترافیک رفته است.

احداث، توسعه و بهسازی ۵۶ کیلومتر از راههای منتهی به پایانه تمرچین در آذربایجان غربی

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: عملیات اجرایی در ۱۲.۵ کیلومتر از این مسیر با تمام توان در حال انجام است و تا اربعین امسال حدود ۶ کیلومتر آماده بهره برداری می‌شود.

حمزه لو با بیان اینکه بیش از ۴۰ کارگاه راهسازی در استان فعال است، گفت: با توجه به تردد زائران اربعین راههای منتهی به تمرچین اولویت ویژه ای دارد و سال گذشته۶۷ هزار زائر از این مرز تردد داشتند که پیش بینی می شود امسال ۵۰۰ هزار نفر از این مسیر عبور کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان از احداث، توسعه و بهسازی ۵۶ کیلومتر از راههای منتهی به پایانه تمرچین خبرداد.
 
حمزه لو اظهار کرد: ارتقای کیفیت و ایمنی جاده های دسترسی به پایانه های مرزی در کنار تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور در رأس برنامه های اجرایی مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان غربی قرار دارد.

احداث، توسعه و بهسازی ۵۶ کیلومتر از راههای منتهی به پایانه تمرچین در آذربایجان غربی

پیشرفت ۶۰ درصدی بزرگراه بین المللی نقده - پیرانشهر
 
حمزه لو درخصوص بزرگراه بین المللی نقده _پیرانشهر با بیان اینکه این پروژه با ۳۳ کیلومتر طول کل مسیر، پیشرفت  ۶۰ درصدی دارد، گفت: قطعه نخست بزرگراه -نقده پیرانشهر ۱۰ کیلومتر بوده که با ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده برای تعریض و بهسازی ،محور حدود ۴۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد.
 
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این قطعه در دست اجراست و حدود۲ کیلومتر آن پیش از این زیر بار ترافیک رفته است، افزود: حدود ۴ کیلومتر از این محور نیز تا اربعین امسال به بهره‌برداری می‌رسد و آماده تردد زائران اربعین حسینی می شود.
 
حمزه لو گفت: اجرای عملیات در بزرگراه -نقده پیرانشهر در راستای تسهیل تردد حمل و نقل در این مسیر و سهولت تردد زائران اربعین انجام می گیرد تا شاهد کاهش بروز تصادفات و تلفات جاده ای باشیم.
 
وی اظهار کرد: مسأله مورد توجه این روستا توجه به ایمن سازی برای تردد اهالی بود که با هماهنگی صورت گرفته این مشکل رفع و ایمن سازی مسیر ورودی روستای گارنا انجام شده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه قطعه دوم بزرگراه نقده پیرانشهر نیز ۲۴ کیلومتر طول دارد و بیش از ۵ کیلومتر از آن زیر بار ترافیک رفته است، افزود: تا اربعین ۵ کیلومتر دیگر آماده بهره برداری می شود.

حمزه لو گفت: طرح ساماندهی ۲٫۵ کیلومتر از ورودی پیرانشهر از سمت نقده نیز انجام شده و برای اجرای این طرح نیز ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

احداث، توسعه و بهسازی ۵۶ کیلومتر از راههای منتهی به پایانه تمرچین در آذربایجان غربی

محور پیرانشهر به سردشت

حمزه لو در این محور افزود: عملیات بهسازی و چهار خطه کردن محور پیرانشهر_ سردشت در راستای توسعه مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی با ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده در حال اجرا است و ۲ کیلومتر از این طرح آسفالت شده است.

وی گفت: عملیات عمرانی و زیرسازی در ۴ کیلومتر از محور پیرانشهر - سردشت در دست اجرا بوده و ۲ کیلومتر دیگر از این مسیر تا یک ماه آینده آسفالت می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: محور پیرانشهر - سردشت امکان دسترسی ترانزیتی به گمرک تمرچین را از سمت جنوب استان فراهم می کند و توسعه این محور در راستای بهره‌مندی زائران اربعین حسینی و تسهیل در رفت و آمد با جدیت دنبال می شود.

وی گفت: طرح محور پیرانشهر_ سردشت به صورت ۴ خطه بوده و این طرح مسیر دسترسی به پایانه مرزی تمرچین از جمله ترانزیت و حمل و نقل انواع کالا را رونق می بخشد.

احداث، توسعه و بهسازی ۵۶ کیلومتر از راههای منتهی به پایانه تمرچین در آذربایجان غربی

پیشرفت ۹۸ درصدی تقاطع غیر همسطح سه راهی محمدیار

 سعید اسدی، سرپرست اداره نظارت برساخت راههای اداره کل راه و شهرسازی استان در بازدید از این تقاطع با بیان اینکه این محور یکی از نقاط حادثه خیز و از محورهای پرتردد استان بود که روند اجرایی این تقاطع غیر همسطح از سال ۱۴۰۰شروع و بیش از ۹۸ درصد پیشرفت اجرایی دارد که تا اربعین امسال این تقاطع زیر بار ترافیک می رود تا تردد زائران اربعین در این محور به سهولت و روان صورت گیرد.
 
وی با بیان اینکه این تقاطع معضل ترافیکی در کریدور بزرگراهی غرب کشور را رفع می کند و زمینه تردد زائران اربعین را تسهیل می‌کند، گفت: بهره برداری از این طرح در کاهش بروز تصادفات و تلفات جاده ای و رونق تردد زائران اربعین حسینی نقش مؤثر و ویژه دارد.

اسدی افزود: برای اجرای این پروژه تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه محور محمدیار به بناب

آرش امینی، رئیس اداره حمل و نقل اداره کل راه و شهرسازی استان و دبیر ستاد اربعین در بازدید از محور محمدیار به بناب درخصوص این پروژه گفت: عملیات اجرایی ۷٫۵ کیلومتر از قطعه ۲ محور سه راهی محمدیار - بناب در دست اجرا بوده و برای اجرای این طرح یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی افزود: در حال حاضر این طرح ۳۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد، و طبق قرارداد اجرای طرح یکساله است که اجرا و بهره برداری از این طرح موجب کاهش ترافیک جاده ای و کاهش تصادفات می شود.
 
امینی با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه گفت: کاهش ۴۰ کیلومتری مسیر محمدیار، بناب کاهش آلایندگی زیست محیطی حفظ تالابهای منطقه کاهش تصادفات جاده ای و افزایش ایمنی از اهم مزیتهای بهره برداری از محور سه راهی محمدیار - بناب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha