• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402052314586
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

برای جابجایی زائران سمنانی اربعین ۳۵۰ اتوبوس نیاز است/ ناوگان باری سمنان جوان تر از کشور

برای جابجایی زائران سمنانی اربعین ۳۵۰ اتوبوس نیاز است/ ناوگان باری سمنان جوان تر از کشور

ایسنا/سمنان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: برای جابجایی زائران اربعین این استان به ۳۰۰ تا ۳۵۰ دستگاه اتوبوس نیاز است.

احسان منصورکیایی ۲۳ مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کل ناوگان حمل و نقل اتوبوسی در این استان ۱۱۵ دستگاه است که با توجه به بعد مسافت تا خطوط مرزی کشور و لزوم استفاده از اتوبوس های مناسب، تنها ۶۰ دستگاه اتوبوس از ناوگان مسافری استان قابلیت استفاده در جابجایی زوار را تا مناطق مرزی کشور دارند.

وی از آمادگی این اداره کل برای حمل و نقل مسافران و زوار هم استانی خبر داد و تصریح کرد: هیچ مشکلی در تامین اتوبوس برای جابجایی زوار هم استانی وجود ندارد و چنانچه نیاز باشد، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان آمادگی دارد، اتوبوس های مورد نیاز را از دیگر استان ها تامین کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از انجام هماهنگی های لازم برای انتقال زوار در ایام اربعین امسال خبر داد و افزود: علاوه بر این این اداره کل آمادگی دارد کامیون و اتوبوس های مورد نیاز برای موکب ها را نیز تامین کند.

منصورکیایی با اشاره به خدمات رایگان انجمن صنفی رانندگان استان و دیگر فعالان حمل و نقل بار و مسافر استان در اربعین سال گذشته گفت: سال گذشته فعالان این بخش در استان هشت کامیون را به صورت رایگان در اختیار زوار و مواکب قرار دارند که برخی از این کامیون ها ۲۰ تا ۲۵ روز نیز به صورت رایگان به ارائه خدمات پرداختند که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسی استان دارای ۱۱۵ دستگاه اتوبوس است ادامه داد: ۶۰ دستگاه از این ناوگان قابلیت حمل و نقل مسافری تا شهرها و مناطق مرزی کشور است.

وی با اشاره به تعداد بالای ثبت نامی های اولیه برای سفر در اربعین امسال خاطرنشان کرد: ظرفیت موجود فعلی جوابگوی  بیش از ۶ هزار ثبت نامی فعلی را ندارد با این همه چنانچه نیاز باشد آمادگی داریم اتوبوس های مورد نیاز را برای جابجایی زوار فراهم کنیم.

ناوگان باری سمنان سه سال جوان تر از کشور است
منصورکیایی با بیان اینکه البته امسال بخشی از زوار از طریق هوایی اعزام می شوند ادامه داد: راه آهن نیز قول همکاری بیشتر در این بخش را داده و لذا به نظر می رسد که هیچ مشکلی برای جابجایی مسافران زائر و تامین کامیون های مورد نیاز برای مواکب و زوار هم استانی وجود ندارد.

وی از فعالیت ۴۰ شرکت مسافری در این استان خبر داد و گفت: یک هزار و ۹۷ راننده به صورت رسمی و ثبت شده در ناوگان مسافری استان سمنان فعالیت دارند.

وی مجموع ناوگان حمل و نقل مسافربری این استان را ۸۵۲ دستگاه اعلام و بیان کرد: در حال حاضر ۱۱۵ دستگاه اتوبوس، ۱۹۵ دستگاه مینی بوس و ۵۴۲ دستگاه سواری کرایه ای با ناوگان مسافری استان همکاری دارند.

وی به میانگین عمر ناوگان باری استان اشاره و تصریح کرد: متوسط عمر ناوگان باری در کشور ۲۶ سال است و این در حالی است که عمر ناوگان باری استان سمنان با سه سه سال جوان تر، ۲۳ سال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از فعالیت ۸۶ شرکت باری فعال در سطح این استان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم که با جذب تسهیلات به کاهش عمر ناوگان مسافری و باری در استان کمک کنیم.

وی صدور بیش از ۲۹۰ هزار بارنامه طی ۴ ماهه اول سال در استان خبر داد و اظهار کرد: ناوگان باری استان در همین بازه زمانی سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن تناژ باری به نقاط مختلف کشور حمل کردند.

وی یادآوری کرد: سنگ ، گچ، سیمان و خاک معدنی به ترتیب طی این چهار ماهه بیشترین تناژ را در بین بارهای جابجا شده از طریق ناوگان بری استان داشتند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha