• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402052314507
  • خبرنگار : 50134

فرمانده انتظامی استان خبرداد؛

کشف بیش از ۱.۵ تن مواد مخدر در آذربایجان غربی

کشف بیش از ۱.۵ تن مواد مخدر در آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف یک تن و ۵۵۱ کیلوگرم مواد مخدر طی سال جاری در استان خبرداد.

سردار رحیم جهانبخش ۲۳ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات نیروی انتظامی برگزار شد، با اشاره به اینکه ۷هزار معتاد متجاهر در استان وجود دارد، اظهار کرد: در حوزه مواد مخدر ۲۳درصد کاهش کشفیات داشتیم و میزان یک تن و ۵۵۱ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد که بیشترین کشفیات در جنوب استان است.

وی با بیان اینکه در سال جاری با افزایش ۱۶ درصدی در دستگیری معتادین مواجه هستیم، گفت: تعداد ۱۲۶۷ نفر توزیع کننده مواد مخدر، ۱۴۹نفر قاچاقچی دستگیر شدند. 

وی ادامه داد: در ۴ماهه سال جاری بیش از ۶۶هزار فقره گواهی نامه رانندگی در استان صادر شده است.
 
 فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در سال جاری بیش از ۳۶۶هزار مسافر خارجی از مرزهای استان وارد کشور و بیش از ۵۱۳هزار نفر از هموطنان از کشور خارج شدند که ۲۲درصد در تردد اتباع ایرانی و ۵۵درصد در تردد اتباع خارجی از مرزها شاهد رشد هستیم.

وی تصریح کرد: در سال جاری ۹۷درصد قتل ها و ۸۰ درصد سرقت های مهم کشف و ۴۹ مالخر دستگیر شدند.

سردار جهانبخش گفت: از نظر شاخص های امنیتی استان در وضعیت مطلوب قرار دارد و در حال حاضر استان جزو ۳ استان امن کشور با وجود تهدیدات برون مرزی و تنوع جغرافیایی  است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از حیث تراکم جمعیت، استان جزو استان های پرتراکم کشور است، اظهار کرد: از نظر نرخ وقوع شرارت در استان نصف آمار کشوری بوده و جایگاه ۱۶ کشور را داریم. 

سردار جهانبخش با تاکید به اینکه در ۴ماهه سال جاری حدود یک میلیون تماس با پلیس انجام شده که بیش از ۲۰۹هزار مورد آن عملیاتی شده است، خاطر نشان کرد: در حوزه جرایم عمومی بخش سرقت در ۴ماهه سال جاری  ۱۰درصد افزایش و در نزاع و درگیری یک درصد افزایش داشتیم.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران و پلیس دو بال امنیت هستند، تصریح کرد: توسعه امنیت اجتماعی، آرامش و رضایت مندی هدف و رسالت خبرنگار باوجدان است و اگر نقدی هم خبرنگار از برخی سازمان های دولتی، خصوصی و عمومی دارد هدفش هنجار بخشی و توسعه رضایت مندی آحاد عموم جامعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha