• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402052314469
  • خبرنگار : 50625

برگزاری رپرتوار نمایش‌های خیابانی «دور عاشقان»

برگزاری رپرتوار نمایش‌های خیابانی «دور عاشقان»

ایسنا/اصفهان رئیس دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان گفت: اجرای ۱۳ نمایش بیرونی در قالب رپرتوار «دور عاشقان» از روز گذشته و با همکاری دفتر تخصصی هنرهای ملی و آیینی شهرداری در پل خواجو، ارگ جهان‌نما و گلستان شهدا آغاز شده و تا دهم شهریورماه ادامه دارد.

علی دادفر ضمن اعلام این خبر، به ایسنا گفت: قرار بر این است که ۱۳ نمایشِ این رپرتوار شامل «خون نامه» به کارگردانی پویان عطایی، «دو قصه پرغصه» به کارگردانی پریسا کهکش پور، «تو خودت یک واقعه‌ای» به کارگردانی مجتبی خلیلی، «مسافر حرم» به کارگردانی علیرضا شمس، «طلوعی دوباره» و «خواب آرام» به کارگردانی حسین نصر اصفهانی، «دمام» به کارگردانی زهرا حیدری، «عشق‌باز» به کارگردانی ندا ربانی‌فرد، گمشده به کارگردانی نجمه محرابی، «کفش‌ها حرف می‌زنند» به کارگردانی مریم دوستی، «رویای بازی به کارگردانی امید، «رهرو عشق» به کارگردانی ابوالفضل صادقی و «خوود خود» به کارگردانی محمد رادمهر، در قالب ۱۹۵ اجرا در این اپرتوار نمایش‌داده شوند.

او اضافه کرد: این نمایش‌ها دارای موضوعاتی از قبیل ایام محرم، کربلا تا شام، روایت عاشورا از زبان کسانی که امام(ع) را ترک کردند، خاطرات پیاده‌روی اربعین و هیئت‌ها، جاماندگان واقعه عاشورا، کودک و فرهنگ عاشورا،  آنچه از واقعه کربلا باید آموخت، حسین(ع) از مدینه تا کربلا، خاطرات پیرغلامان و همچنین درباره مدافعان حرم است که به‌صورت بیرونی اجرا خواهند شد.

مدیر تالار هنر اصفهان افزود: صفرتا صد هزینه‌های برگزاری این رپرتوار بر عهده تالار هنر و دفتر تخصصی هنرهای نمایشی و آیینی شهرداری است و هر شب بین ۴ تا ۵ نمایش به شکل متغیر در پل خواجو، ارگ جهان‌نما و گلستان شهدا اجرا می‌شوند. لازم به ذکر است که نمایش «رهرو عشق» تنها بخش نمایشی است که در گلستان شهدا اجرا خواهد شد.

دادفر با بیان اینکه همه بازیگران این نمایش‌ها از اعضای گروه‌های تئاتر اصفهان هستند، خاطرنشان کرد: ۴۰ گروه مختلف برای شرکت در رپرتوار «دور عاشقان» ثبت‌نام کردند و از بین این ۴۰ گروه، نمایش‌های ۲۵ گروه مورد بازبینی و بررسی قرار گرفت و از بین این ۲۵ گروه نیز ۱۳ گروه نمایشی مجوز اجرا در این رپرتوار را دریافت کردند.

رئیس دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری در خصوص هدف برگزاری این رپرتوار نیز بیان کرد: ما با برگزاری این رپرتوار برای توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی، پیاده‌روی اربعین و همچنین با توجه به اجرای نمایش‌هایی در بخش کودک، به‌منظور آشنایی کودکان با واقعه عاشورا تلاش می‌کنیم.

او ادامه داد: اجرای نمایش‌های رپرتوار «دور عاشقان» از روز گذشته (۲۲ مردادماه) شروع‌شده و تا ۱۰ شهریورماه هرشب از ساعت ۱۹:۳۰ تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت؛ ضمن اینکه این نمایش‌ها به‌صورت بیرونی و در محیط باز اجرا می‌شوند و همه شهروندان می‌توانند به‌صورت رایگان به تماشای این نمایش‌ها بنشینند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha