• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402052314408
  • خبرنگار : 71560

باقری: در سال های گذشته آموزش و پرورش همواره مورد ظلم قرار گرفته است

باقری: در سال های گذشته آموزش و پرورش همواره مورد ظلم قرار گرفته است

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فقدان امکانات رفاهی، سطح پایین علمی و برخی زد و بندهای سیاسی در اداره دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیلان را به شدت ناراحت و ناراضی کرده است.

به گزارش ایسنا، محمد باقری در نطق میان دستور خود در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: حادثه تروریستی شاهچراغ را محکوم کرده و از دستگاه امنیتی و انتظامی انتظاری می‌رود با هوشیاری کامل مانع تکرار اینگونه حوادث شوند. آقای رئیس جمهور دریاچه ارومیه نفس‌های آخر را می‌کشد، مردم آذربایجان حالشان خوب نیست و نگران آینده، مهاجرت اجباری و ترک شهر و دیار خود هستند.  سدسازی، توسعه غیرعلمی و غیراصولی کشاورزی در حوزه دریاچه ارومیه را متوقف و شیوه‌های آبیاری را با کمک کشاورزان اصلاح کنید.

وی در ادامه اظهار کرد: توسعه ناپایدار، غیرعلمی و بی‌رویه آسیب‌های جبران‌ناپذیری به محیط زیست می‌زند. 

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در سال‌های گذشته آموزش و پرورش همواره مورد ظلم بوده و این ظلم به دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان آن هم رسیده است. فقدان امکانات رفاهی، سطح پایین علمی و برخی زدوبندهای سیاسی در اداره این دانشگاه، فارغ‌التحصیلان را به شدت ناراحت و ناراضی کرده است. کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجویان در هر ماه به بهانه‌های مختلف و نبود حداقل امکانات رفاهی در این دانشگاه وضع ناراحت‌کننده‌ای در آن ایجاد کرده است.

وی در ادامه با انتقاد از نحوه اخذ مالیات از بازاریان و اصناف، بیان کرد: موکلان ما گلایه دارند. مؤدیان مالیاتی و مسئولان مربوطه باید مراعات اصناف را کنند. برخورد چکشی در موضوع مالیات جوابگو نیست. در شرایط رکود اقتصادی بسیاری از اصناف و کسبه خرد در پرداخت مالیات مشکل دارند و از موضع موجود ناراضی‌اند.

باقری  در ادامه با اشاره به  عملکرد وزارت کشاورزی در فصل برداشت محصول، بیان کرد:  باز هم شاهد بی‌برنامه‌گی تکراری هستیم. یا برنامه‌ای برای کاشت هدفمند محصولات داشته باشید یا اجازه دهید کشاورزان محصولات خود را صادر کنند. الان دلالان بیشتر از کشاورزان سود می‌برند. چشم این همه خانواده شهری و روستایی کشاورز به فروش محصولات در این روزهای سال است.

وی افزود: ساماندهی نیروهای شرکتی آرزوی صدها هزار نفر از جوانان این کشور است. همان‌طور که آقای لطیفی معاون رئیس جمهور مشکل خودشان را حل کردند، مشکل نیروهای شرکتی را همانگونه حل کنند. منتظر تحقق این وعده انتخاباتی آقای رئیس جمهور هستیم و امیدواریم دستگاه‌های اجرایی بیش از این در این باره تعلل نکنند. اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است، مطالبه همه نمایندگان مجلس به شمار می رود. ما در مقابل این قشر که عمر خود را صرف خدمت به کشور کرده‌اند، مسئولیم. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این حق بر زمین مانده را اجرایی کند تامین نهاده‌های دامی و نان مورد نیاز عشایر و زیرساخت‌های کوچ عشایری مطالبه جدی عشایر کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha