• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۱:۲۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402052314026
  • خبرنگار : 50283

نجات تالاب انزلی نیاز به عزم ملی دارد/ورود فاضلاب از مشکلات اصلی است

نجات تالاب انزلی نیاز به عزم ملی دارد/ورود فاضلاب از مشکلات اصلی است

ایسنا/گیلان فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: برای نجات و احیای تالاب انزلی نیاز به عزم ملی داریم و حل مشکل ورود فاضلاب شهرهای حاشیه ای تالاب مسئله‌ای است که باید در اولویت رفع مشکلات تالاب قرار گیرد.

حمید جانباز امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان بندر انزلی که در گرامیداشت سالروز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال برنامه‌های فرهنگی متعددی در مناسبت‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در سطح شهرستان برگزار شد و شامگاه امروز نیز یادواره بزرگ شهرستانی ۱۵۰ شهید بندر انزلی در غرب کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برخی از برنامه های فرهنگی در قالب مراسم نیستند و به صورت کارگاه‌ برگزار می شود، افزود: از جمله برنامه های فرهنگی که در طول سال توسط پایگاه‌ها برگزار می‌شود بحث حلقه‌های صالحین را می توان نام برد که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ حلقه صالحین به صورت مستمر در طول سال در حال برگزاری هستند.

نجات تالاب انزلی نیاز به عزم ملی دارد/ورود فاضلاب از مشکلات اصلی است

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بندر انزلی با تاکید بر اینکه بسیاری از فعالیت‌های بسیج به صورت جهادی و به دور از ارائه آمار و رسانه‌ای شدن انجام می‌شود، گفت: باید تلاش کنیم تا با ارائه اخبار واقعی و شفاف اهداف دشمن را نقش‌بر آب کنیم.

جانباز در ادامه با بیان اینکه در زمینه فعالیت‌های اقتصادی، اقدامات خوبی در حوزه صنایع دستی توسط بانوان انجام می‌شود، افزود: سال گذشته در حدود ۴ میلیارد تومان وام خود اشتغالی به متقاضیان با اولویت خانواده‌های کم بضاعت پرداخت شد و خوشبختانه بیش از ۸۰ درصد این میزان منجر به ایجاد شغل شد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در سطح شهرستان بندر انزلی تصریح کرد: امسال احداث ۹ واحد مسکن محرومین برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد را بر عهده داریم، هم چنین مسکن سه خانواده نیز خارج از این برنامه توسط گروه‌های جهادی بازسازی و مرمت می‌شود.

فرمانده انتظامی بندر انزلی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال بیش از هزاران بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند شهرستان و در مناسبت‌های مختلف توزیع شده است، گفت: در عید قربان نیز بیش از صد راس گوسفند در پایگاه‌های مختلف ذبح و در اختیار محرومین قرار گرفت.

جانباز با بیان اینکه پیش بینی لازم برای اهدای ۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان کم بضاعت در شهرستان را در برنامه داریم، تاکید کرد: این هدایا بعد از ماه صفر و با حفظ شانیت در اختیار نو عروسان قرار خواهد گرفت.

جانباز با اشاره به اینکه سال گذشته و با حضور نیروهای بسیجی ۱۰۰ هکتار سنبل آبی در پهنه های مختلف تالاب انزلی جمع آوری شد، گفت: امسال نیز آمادگی داریم تا با درخواست محیط زیست در خصوص پاک‌سازی تالاب، حضور داشته باشیم.

نجات تالاب انزلی نیاز به عزم ملی دارد/ورود فاضلاب از مشکلات اصلی است

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بندر انزلی تاکید کرد: برای نجات و احیای تالاب انزلی نیاز به عزم ملی داریم زیرا سنبل آبی فقط یکی از مسائل تالاب است و حل ورود فاضلاب شهرهای حاشیه ای تالاب مسئله‌ای است که باید در اولویت رفع مشکلات تالاب قرار گیرد.

جانباز تصریح کرد: علاوه بر اینها رسوباتی که در داخل تالاب وارد شده و می شود، املاح آلی که در داخل تالاب وجود دارد و پوشش گیاهی مناطق را تحت تاثیر قرار داده و با رشد بیش از حدی تبعات منفی برای اکوسیستم تالاب ایجاد کرده، برداشت بی‌رویه از آب تالاب برای مصارف کشاورزی از جمله مواردی است که‌ باعث شده تا تالاب دچار وضعیت بحرانی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha