• پنجشنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402051912122
  • خبرنگار : 50604

شهردار گرگان خبر داد:

۲۱ محله گرگان هدف طرح ۲۰۲۰

۲۱ محله گرگان هدف طرح ۲۰۲۰

ایسنا/گلستان شهردار گرگان با اشاره به ضرورت توسعه متوازن تمامی محلات و نقاط این شهر، گفت: ۲۱ محله کم برخوردار گرگان هدف اجرای طرح ۲۰۲۰ قرار گرفته است.

سیدمحمدرضا سیدالنگی عصر پنجشنبه ۱۹مرداد ماه در بازدید از دفتر ایسنای گلستان و در گفت‌وگو با معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، سردبیر و هیئت تحریریه خبرگزاری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره «شهید صارمی» که به «روز خبرنگار» موسوم شده، اظهار کرد: زیرساخت فیبر نوری در طول ۴۰ سال گذشته در استان گلستان تنها ۷۰ کیلومتر بود، اما امروز در مدت ۲۰ روز ۱۶۰ کیلومتر به زیرساخت فیبر نوری در استان اضافه شده است.
وی با بیان اینکه با اضافه کردن بخش خصوصی در کنار مخابرات استان، انحصار احداث زیرساخت فیبر نوری توسط مخابرات را شکسته و کار را رقابتی کردیم، افزود: در نسل جدید ارتباطات، نوعی از شماره‌های تلفن همراه چهار رقمی ایجاد شده که این شماره در هرجای دنیا نیازی به تغییر ندارد و باعث بهینه شدن و تسریع خدمات خواهد شد.

شهردار گرگان با اشاره به اینکه اگر به نیازهای واقعی افراد در خانه پاسخ داده شود، ترافیک شهری، آلودگی هوا و بسیاری از معضلات به خودی خود رفع خواهد شد، گفت: اجرای پروژه فیبرنوری در هر کیلومتر بیش از پنج میلیارد تومان هزینه دارد اما به توسعه شهر هوشمند و الکترونیک کمک می کند.

سیدالنگی با تأکید اینکه ما امروز در دهکده جهانی زندگی کرده و باید بتوانیم در سکوی رقابت‌ ایستاده و پیشتاز باشیم، گفت: با همکاری مدیران و مسئولان استان و حمایت استاندار گلستان در اجرای زیرساخت فیبر نوری عملکرد خوبی داشتیم.

۲۱ محله گرگان هدف طرح ۲۰۲۰



وی اجرای فیبر نوری و نسل نوین اینترنت را لازمه ایجاد شهر هوشمند دانست و افزود: در حال حاضر پنج شرکت در سطح کشور امتیاز اجرای طرح فیبر نوری را در دست گرفتند که یکی از این شرکت‌ها در استان گلستان مشغول اجرای این طرح است.

شهردار گرگان با بیان به اینکه احداث زیرساخت فیبر نوری با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان در استان گلستان انجام شد، گفت: با اجرای این طرح محققان، دانشجویان و اساتید به سرعت به مقالات برتر جهانی دست پیدا می‌کنند.

سیدالنگی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص محرومیت زدایی و توانمندسازی و تحول اجتماع محور در محلات کم برخوردار اظهار کرد: ۲۱ محله کم برخوردار شهر گرگان در محرومیت شدید قرار دارند که در سند «۲۰۲۰» قرار گرفتند.

این مقام مسئول از راه‌اندازی قرارگاه جهادی با هدف خدمت به محرومان خبر داد و افزود: در این قرارگاه اطلس محلات کم برخوردار شهر گرگان تهیه و مشکلات مردم را شناسایی و برای رفع آن در حد توان قدم برمی داریم.

۲۱ محله گرگان هدف طرح ۲۰۲۰



انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha