• پنجشنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402051911877
  • خبرنگار : 71475

در واکنش به گزارش وال استریت ژورنال؛

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: در جریان صلح با عربستان تنها مسئله، زمان است

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: در جریان صلح با عربستان تنها مسئله، زمان است

به رغم انکار حصول پیشرفت در مذاکرات آمریکا و عربستان درباره معامله عادی‌سازی روابط ریاض و تل آویو از سوی کاخ سفید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی این موضوع را رد نکرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی (سما)، الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) گفت، دستیابی به توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان محتمل است و در صلح با عربستان تنها مسئله، زمان است.

اظهارات کوهن در پی گزارش روزنامه«وال استریت ژورنال» درباره تماس‌ها میان آمریکا و عربستان درباره توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو مطرح شد که کاخ سفید آن را رد کرد. اما کوهن با اشاره به گزارش این روزنامه آمریکایی گفت، هیچ دودی بدون آتش نیست و این امر غیرقابل انکار است.   

وی عنوان داشت: ما در برهه‌ای از زمان هستیم که منافع آمریکا، عربستان و اسراییل در هم تنیده است. بنابراین آنچه در گزارش در روزنامه آمریکایی پیرامون ۹ تا ۱۲ ماه (برای رسیدن به توافق) آمده به نظر من صحیح است. این فرصتی پیش از ورود آمریکا به نبرد انتخاباتی است. بنابراین، من می‌گویم که صلح با عربستان تنها مسئله زمان است.

کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد که تاکنون هیچ توافقی با ریاض درخصوص کلیات عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی انجام نگرفته است.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به گزارش اخیر وال استریت ژورنال گفت: هنوز گفت‌وگوهای زیادی باید انجام بگیرد. پیش از آنکه به آن نقطه برسیم، صحبت‌های زیادی باید انجام بگیرد.

وی ادامه داد: بر سر چیزی توافق نشده که مذاکرات انجام شود. هیچ چارچوب توافق شده‌ای برای مدون کردن عادی‌سازی روابط یا هرگونه ملاحظات امنیتی که ما و دوستان‌مان در منطقه داریم، وجود ندارد.

همچنین وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پیش از این در مصاحبه با روزنامه سعودی«ایلاف» با بیان اینکه این رژیم و عربستان منافعی مشترک برای دستیابی به توافق عادی سازی روابط دارند، اعلام کرد، مساله فلسطین مانعی در برابر دستیابی به توافق صلح با ریاض نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha