• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402051710705
  • منبع : نمایندگی گیلان

استاندار گیلان خبر داد

گیلان؛ میزبان بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی(ع)

گیلان؛ میزبان بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی(ع)

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، با بیان اینکه این استان یازدهم مهرماه میزبان بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی(ع) است، گفت: باید تمام توان خود را برای برگزاری باشکوه این اجلاس جهانی و معرفی هرچه بهتر ظرفیت ها و داشته های معنوی و ارزشمند استان به کار بگیریم.

اسدالله عباسی امروز در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی بیستمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی عنوان کرد: به فضل الهی افتخار میزبانی از این همایش بزرگ معنوی و حسینی در یک سطح بین المللی، نصیب گیلان ولایتمدار شده و فرصتی بی‌نظیر برای نمایش زیبایی‌های معنوی و سنت‌های حسینی و معرفی پیرغلامان و مداحان برجسته ائمه اطهار به همگان است.

وی به ارادت ویژه و خاص مردم متدین گیلان به اهل بیت(ع) در طول تاریخ و پیشینه غنی فرهنگی و مذهبی مردم این استان اشاره کرد و گفت: گیلان از دیرباز در ولایت‌پذیری و استقبال مردم این سامان از مکتب تشیع سابقه درخشان دارد و این دیار لبریز از عشق به ائمه اطهار و معنویت بوده است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه همه متولیان با علاقه ویژه و با بهره مندی از همه ظرفیت ها با محوریت عشق به امام حسین(ع) که مظهر تمام عیار خوبی های عالم است، پیگیر برگزاری شایسته این همایش بین المللی به میزبانی استان همزمان با سالروز ولادت باسعادت پیامبر اعظم(ص)، خواهند بود، ابراز امیدواری کرد با هم افزایی، همراهی و همدلی این همایش بین المللی در سطح بسیار ارزشمندی برگزار شود.

وی گفت: پاسداشت زحمات خالصانه پیرغلامان، عاشقان و خادمان مکتب اهل بیت(ع) از کارکردهای فرهنگی اثربخش و مناسبی است که در دو دهه اخیر از سوی رسانه ملی و متولیان فرهنگی کشور به شایستگی اجرایی شده است.

عباسی با بیان اینکه این استان یازدهم مهرماه میزبان بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی(ع) است، گفت: باید تمام توان خود را برای برگزاری باشکوه این اجلاس جهانی و معرفی هرچه بهتر ظرفیت ها و داشته های معنوی و ارزشمند استان به کار بگیریم.

عرفان خداپرست، دبیر اجرایی بیستمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان اهل بیت(ع) نیز در این دیدار با قدردانی از اهتمام استاندار گیلان در برپایی این اجلاس معنوی بزرگ، به اهداف و نحوه برپایی آن اشاره کرد و گفت: در اجلاس نوزدهم که سال گذشته در کرمانشاه برگزار شد، میزبانی اجلاس بیستم به صداوسیمای مرکز گیلان واگذار شد.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود با لحاظ مشخصه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی استان گیلان همایشی اثرگذار و فرهنگ‌ساز در حوزه مکتب اهل بیت(ع) در این استان ولایتمدار برگزار شود.

خداپرست خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده افتتاحیه این اجلاس ۱۱ مهرماه سال جاری، همزمان با ولادت باسعادت پیامبر(ص) در گیلان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha