• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402051609885
  • خبرنگار : 71541

پذیرش ۶۰۰۰ خودرو در پارکینگ ترمینال «سلام» برای اربعین

پذیرش ۶۰۰۰ خودرو در پارکینگ ترمینال «سلام» برای اربعین

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به استفاده از ظرفیت ترمینال سلام برای سفرهای اربعین، گفت: آمادگی پذیرش ۶۰۰۰ خودرو را در پارکینگ ترمینال سلام داریم.

به گزارش ایسنا، سعید چلندری در نشست خبری سفرهای اربعین که امروز در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، با بیان اینکه ترمینال سلام ۵۴ هزار متر مساحت دارد که به پروازهای زیارتی حج و اربعین اختصاص یافته است، افزود: بخش قابل توجهی از پروازهای اربعین از فرودگاه امام خمینی و ترمینال سلام انجام می‌شود، کما اینکه ۸۰ درصد پروازهای اربعین ۱۴۰۱ و ۳۰ درصد پروازهای حج ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از این ترمینال انجام شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک مسافر جامانده و پرواز کنسلی نداشتیم و امیدواریم امسال هم همین موضوع را رقم بزنیم، افزود: آمادگی پذیرش ۶۰۰۰ خودرو  را در پارکینگ ترمینال سلام داریم و کلیه نیروهای انتظامی را به دو برابر افزایش دادیم. همچنین اتوبوس‌هایی هم در ترمینال سلام قرار دادیم که اگر زائران از وسایل نقلیه شخصی استفاده نکردند حداقل آنها را تا میدان آزادی جابه‌جا کند.

فرودگاه‌های عملیات اربعین به ۲۵ فرودگاه افزایش یافت

رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز در این مراسم گفت: ۵۳ فرودگاه زیرمجموعه شرکت فرودگاه‌هاست و ۳۵ فرودگاه مرز هوایی است. ۲۰ فرودگاه سال گذشته عملیات انتقال زائران اربعین را داشت که امسال به ۲۵ فرودگاه افزایش یافت.

وی با بیان اینکه نواقص فرودگاه‌ها برطرف شده؛ افزود: تعدادی از پروازهای ما در ایلام، کرمانشاه، اهواز آبادان است که استان‌های مرزی محسوب می‌شوند و پروازها به‌اندازه ظرفیت آماده خدمت‌رسانی هستند و در فرودگاه‌هایی که با هدف اربعین انجام می‌شود پوشش‌های فرهنگی و موکب‌ها برقرار خواهد بود.

همچنین شمس‌الدین فرزادی‌پور -مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران- در این مراسم گفت: هما آمادگی دارد با ظرفیت بیشتر ‌و افزایش ۲۰ تا ۲۵  درصدی به زائران اربعین خدمات ارایه دهد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط برای فروش بلیت ایران ایر در نجف هم در نظر گرفته شده است تا مسافران هنگام برگشت برای مشکل تهیه بلیت مواجه نباشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha