• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402051609713
  • منبع : نمایندگی مازندران

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان؛

جهاددانشگاهی در تحقق شعار سال گام موثر برداشته است

جهاددانشگاهی در تحقق شعار سال گام موثر برداشته است

ایسنا/مازندران سرپرست جهاددانشگاهی مازندران به نقش اثرگذار جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: در حوزه اشتغال آنچه مورد تاکید مقام معظم رهبری است طرح های مختلفی در تحقق شعار سال ارائه شده است که در یکسال اخیر شاهد برپایی نمایشگاه های متعددی در حوزه صنایع خلاق همچون فن بازار پوشاک و توسعه مشاغل خرد و خانگی در استان بودیم که مورد استقبال فعالان این عرصه قرار گرفت.

محمدرضا یوسفی مهر دوشنبه ۱۶ مرداد ماه به مناسبت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی ضمن تبریک به همه جهادگران عرصه علم و دانش اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است که چهل و سه سال از تاسیس این نهاد می گذرد، شاهد بالندگی آن در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی با اشاره به اینکه این نهاد در طول عمر خود در حوزه‌های مختلف علمی، کشاورزی، پزشکی و بین المللی اقدامات موثری داشته و همراه با سایر نهاد های علمی توانست در نوآوری کارنامه درخشانی داشته باشد، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در چهار معاونت پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و پشتیبانی فعالیت دارد که تاکنون بر مبنای رسالتی که بر عهده داشته در عرصه های مختلف ایفای نقش کرد.

وی با بیان اینکه این نهاد انقلابی که امروز همچون درختی تنومند؛ جامعه از محصول آن استفاده می کند در زمینه پزشکی اقدامات  موثری داشته که در دنیا سرآمد بوده است، خاطرنشان کرد: در حوزه سلول‌های بنیادی کارنامه جهاد دانشگاهی به شکلی بوده که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز واقع شده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی مازندران به عملکرد یکساله این نهاد در حوزه معاونت پژوهش اشاره کرد و گفت: تولید محصولات دانش بنیان و فناورانه، راه اندازی فاز نیمه صنعتی فراورده های حاصل از جلبک ها برای استفاده در صنایع مختلف، راه اندازی محیط کشت های فرموله برای کاهش هزینه های تولید ریز جلبک ها، احداث سالن جدید برای تولید محصولات دانش بنیان و فناورانه، پژوهش در بخش کشاورزی و زراعت، فناوری تولید کودهای زیستی با استفاده از جلبک ها و گیاهان برای کاهش استفاده از سموم و کودهای شیمیایی، در دست انجام است.

این مسئول با بیان اینکه در بخش شیلات تولید بیو مکمل های آبزیان با هدف کاهش تلفات و تولید جیره آبزیان مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفت، اضافه کرد: در بخش دام و طیور نیز با انتقال فناوری، انتقال جنین گاوهای ممتاز به مازندران با همکاری پژوهشگاه ابن سینا در حال انجام است.

یوسفی مهر ادامه داد: تولید بیومکمل های غنی شده با مواد معدنی به عنوان مکمل فرا سودمند طیور در جهاد دانشگاهی مازندران انجام شد.

سرپرست جهاد دانشگاهی مازندران به فعالیت معاونت فرهنگی این نهاد در استان پرداخت و یادآور شد: افکار سنجی، احصاء تعیین کننده آسیب های اجتماعی در مازندران توسط این نهاد انجام شده است. همچنین بیش از ۲۸ عنوان کتاب دانشگاهی نیز در انتشارات جهاد دانشگاهی استان منتشر شد.

به گفته یوسفی مهر برگزاری مناظره دانشجویی از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد مازندران  بوده است که در یازدهمین دوره مناظره دانشجویی تیم شهید دیالمه موفق به کسب رتبه قهرمانی از بین ۳۸۷ تیم دانشجویی در کشور شد.

وی همچنین مسابقه سومین کتاب سه دقیقه‌ای، طرح ماندگار صبور، ۶۸ عنوان برنامه داخلی، تولید بیش از ۶ هزار خبر توسط ایسنا، ۱۸۰۰ خبر در ایکنا مازندران را عملکرد سال گذشته معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران عنوان کرد و گفت: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی به عنوان مرکز برتر در حوزه دانشجویی و فرهنگی در سال گذشته معرفی شد.

سرپرست جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه معاونت آموزشی این نهاد در استان با سابقه بیش از سه دهه در آموزش های تخصصی کوتاه مدت در راستای ارتقاء سطح دانش‌ و مهارت نیروهای تخصصی، ضمن برخورداری از نیروهای متخصص، متعهد و نوآور در سطح ملی و منطقه‌ای فعالیت می‌کند، تصریح کرد: در یکسال گذشته بیش از ۴۲۰۰ نفر در حوزه های مهارتی و تخصصی در مازندران در مراکز آموزش کوتاه مدت را طی کرده اند.

این مسئول با بیان اینکه آموزش بیش از ۸۵۰۰ نفر در حوزه قراردادی های سازمانی آموزش ضمن خدمت را در محیط جهاد دانشگاهی گذرانده اند، افزود: برگزاری بیش از ۸ مورد آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی در استان توسط جهاد دانشگاهی مازندران انجام شد.

سرپرست جهاد دانشگاهی مازندران ادامه داد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی این نهاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی در ۱۸ رشته تحصیلی ۳۰۰ دانشجو مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha