• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402051609673
  • خبرنگار : 50037

سال گذشته رقم خورد؛

اجرای ۴۱ پروژه بهسازی روستایی در رزن

اجرای ۴۱ پروژه بهسازی روستایی در رزن

ایسنا/همدان رئیس بنیاد مسکن رزن از اجرای ۴۱ پروژه بهسازی روستایی در سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

مصطفی مددی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته با اعتباری افزون بر ۵۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان ۴۱ پروژه بهسازی در ۳۱ روستای شهرستان رزن توسط بنیاد مسکن انجام شده است.

وی زیرسازی معابر، اجرای پل، تخریب و بازگشایی معابر، اجرای آسفالت و جدولگذاری را از عمده اقدامات انجام شده در پروژه های انجام شده این تعداد روستا در سال گذشته دانست و خاطرنشان کرد: عمده اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها از محل اعتبارات استانی، جذب مشارکت مردمی و جذب قیر رایگان بوده است.

وی افزود: در سال گذشته در بحث اعتبارات برای بنیاد مسکن شهرستان رزن کمتر از پنج میلیارد تومان اعتبار دیده شده بود که با کمک و حمایت فرماندار شهرستان این میزان اعتبار بنیاد مسکن شهرستان به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت و صددرصد این اعتبارات تخصیص داشت و با تخصیص این اعتبارات اقدامات خوبی در بحث بهسازی روستاهای رزن انجام شد.

مددی از افزایش ۵۰ برابری میزان اعتبارات امسال بنیاد مسکن این شهرستان در کمیته برنامه ریزی شهرستانی خبر داد و تصریح کرد: میزان اعتبارات امسال بنیاد مسکن شهرستان در کمیته برنامه ریزی روز گذشته شهرستان از محل اعتبارات تملک دارایی‌ها و سرمایه ای از محل استانی، متوازن، نفت و گاز به ۳۰ میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه میانگین شاخص بهسازی روستایی شهرستان رزن به نسبت کشور و استان بالاست، گفت: در سال جاری حداقل ۲۸ روستا برای بهسازی توسط بنیاد مسکن هدفگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه با ابتکار فرماندار رزن برای نخستین بار در سطح کشور طرح بازنگری موضعی در برخی از روستاهای شهرستان رزن کلید خورده و در حال تعمیم به سایر نقاط کشور است، خاطرنشان کرد: از طریق الحاق موضعی دو هدف تأمین زمین برای محرومان به منظور ساخت مسکن و تأمین درآمد برای روستائیان در نظر بود که در این رابطه در برخی از روستاها از جمله سلطان آباد، خورونده و بابانظر از طریق الحاق موضعی دهیاران و صاحبان زمین در روستاها ارزش افزوده و سود خوبی بردند و از طریق این ارزش افزوده اقدامات و پروژه های خوبی در این روستاها با افزایش درآمد دهیاری ها انجام گرفته و در حال اجراست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha