• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402051609553
  • خبرنگار : 71592

در مراسم رژه نظامی در مأرب

وزیر دفاع یمن: می‌توانیم قواعد جدید درگیری با دشمن را تعیین کنیم

وزیر دفاع یمن: می‌توانیم قواعد جدید درگیری با دشمن را تعیین کنیم

وزیر دفاع یمن در رژه نیروهای نظامی این کشور اعلام کرد، بخش نظامی یمن قابلیت‌هایی دارد که می‌تواند قواعد جدیدی در درگیری با دشمن اعمال کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری المسیره، رژه نظامی باشکوه و رزمایشی با گلوله جنگی با انواع سلاح‌های سبک، متوسط ​​و سنگین و با پشتیبانی و حضور چتربازان عضو نیروهای گارد جمهوری و نیروهای ویژه منطقه مرکزی نظامی یمن در منطقه مذکور در استان مأرب برگزار شد.

در جریان این رژه و اجرای رزمایش که نیروهای نظامی یمن توانستند مواضع دشمن فرضی را تخریب و به وسیله چتربازان آن را محاصره کنند، محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع این کشور گفت، فارغ التحصیلی این نیروهای کیفی، کمکی قوی برای تقویت توان نظامی یمن، همگام با مقتضیات مرحله کنونی با تمام واقعیت‌ها، چشم اندازهای آتی و الزامات اصلی آن است که مهم‌ترین آن آمادگی مستمر برای رویارویی با همه چالش‌هاست.

وی گفت، نیروهای مسلح یمن در سطح کل منطقه از نظر آموزشی، صلاحیت، تسلیحات و آمادگی با حمایت، عنایت و پیگیری مستمر عبدالملک الحوثی، رهبر انقلاب در آمادگی بسیار بالایی قرار دارند و مردم یمن و نیروهای مسلح آن توانستند کارهای بزرگ و پیروزی‌های باشکوهی را به دست آورند که مایه افتخار و سربلندی است.

وزیر دفاع یمن افزود: ما در نیروهای مسلح یمن برای به دست آوردن منافع و پیاده سازی استراتژی‌های مختلف ثابت قدم هستیم که مهم‌ترین آنها دستیابی به ابزارها و روش‌هایی است که به جهش‌های کیفی و گام‌های پیشرفته کمک می‌کند و نیز داشتن آمادگی رزمی بالا برای مقابله با تهدیدهای فعلی است.

وزیر دفاع یمن بر اهمیت صلاحیت علمی نظامی، تشدید آموزش و حرکت به سوی تکمیل توسعه صنایع و توانمندی‌های نظامی تاکید کرد تا همه نیازهای نیروهای مسلح از نظر قدرت بازدارنده راهبردی تامین شود به نحوی که یمن قدرتی را در اختیار داشته باشد که از حاکمیت ملی آن دفاع کند.

وی خاطرنشان کرد که رهبری و ارتش یمن در مرحله کاهش تنش قرار دارند و برای گزینه صلح آماده هستند و در عین حال همچنان استحکام و قدرت سلاح بازدارنده را در اختیار دارند.

العاطفی افزود، صلح شرافتمندانه فقط با قدرت و عزت برقرار می‌شود و اخیراً نشانه‌هایی از امید به دستیابی به موفقیت دیده شده است و نیروهای متجاوز متوجه شده‌اند که صلح مبتنی بر صنعا است و صنعا همه کلیدهای صلح شرافتمندانه مبتنی بر برابری، احترام به تصمیمات یمن و حاکمیت ملی را در اختیار دارد.

وزیر دفاع یمن تصریح کرد که رهبری انقلابی و سیاسی این کشور از تلاش‌ها برای برقراری صلحی همه جانبه و عادلانه استقبال کرده و هیچ گونه طفره رفتن، مانور و تأخیر متجاوزان در اجرای آنچه در مورد حقوق و مطالبات مشروع مردم یمن بر سر آن توافق شده، پذیرفته نیست.

وی افزود: مردم یمن امروز بیش از هر زمان دیگری با قدرت، صلابت، انسجام و اقتدار ایستاده‌اند تا نبرد آزادی‌بخش همه‌جانبه خود را در برابر متجاوزان، مستبدان و یارانشان در داخل کشور به پایان برسانند که هنوز کلیت تحولات و تغییرات را در عرصه ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی درک نکرده‌اند و همچنان روی خارج حساب می‌کنند، آنها با این کار خسارت آشکاری به خود وارد می‌کنند.

وزیر دفاع یمن ادامه داد: ماهیت چالش‌های ناشی از مداخله آمریکا و انگلیس را دنبال می‌کنیم که می‌خواهند مانع از همه تلاش‌های انجام شده برای دستیابی به صلح شوند که مهمترین این مداخلات در پرونده بشردوستانه است و آنها دستورات و ایده‌های خصمانه خود را بر طرف مقابل تحمیل می‌کنند و هدفشان شکست توافقات است به گونه‌ای که در خدمت اهداف شوم آنها برای طولانی کردن تجاوز و محاصره مردم ما باشد.

وی خاطرنشان کرد: قدرت‌های استعمارگر آمریکایی-انگلیسی از صلح در یمن صحبت می‌کنند اما در عمل بر خلاف گفته‌های خود رفتار می‌کنند و این رویکرد سیاسی همیشگی آنهاست، ردیکردی که برای همه کاملا روشن شده است و در برابر آزادگان جهان به ویژه آزادگان یمن و مردمان محور مقاومت سیاستی شکست خورده است.

وی ادامه داد: ما به ائتلاف متجاوز به یمن مخصوصا به رهبری رژیم‌های سعودی و اماراتی می‌گوییم که منافع ملت، پیشرفت مردم، توانمندی‌های اقتصادی و امنیتی و احیای افتخارات آنها در همکاری، همبستگی دولت‌ها و وحدت مواضع‌شان در قبال مسائل سرنوشت سازش است.

سرلشکر العاطفی مجدداً به رژیم‌های سعودی و اماراتی توصیه کرد که مطمئن باشند هرکس به دیوار آمریکا و انگلیس تکیه کند محکوم به فروپاشی و شکست است.

وی افزود: متجاوزان در برابر خشم مردم یمن و قهرمانان مجاهد آنها هیچ محافظی ندارند، زیرا خداوند پیروز و پشتیبان مجاهدان قهرمان است و ما همه ظرفیت‌ها و توانایی‌های تاکتیکی برای تحمیل قواعد درگیری قوی، مؤثر و جدید برخورداریم.

وزیر دفاع یمن: می‌توانیم قواعد جدید درگیری با دشمن را تعیین کنیم

وزیر دفاع یمن: می‌توانیم قواعد جدید درگیری با دشمن را تعیین کنیم

وزیر دفاع یمن: می‌توانیم قواعد جدید درگیری با دشمن را تعیین کنیم

وزیر دفاع یمن: می‌توانیم قواعد جدید درگیری با دشمن را تعیین کنیم

وزیر دفاع یمن: می‌توانیم قواعد جدید درگیری با دشمن را تعیین کنیم

وزیر دفاع یمن: می‌توانیم قواعد جدید درگیری با دشمن را تعیین کنیم

وزیر دفاع یمن: می‌توانیم قواعد جدید درگیری با دشمن را تعیین کنیم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۶ ۱۲:۰۰

متاسّفانه مدّتی است تحرّکات یمنی ها علیه آل سعودوآمریکا وامارات کم شده است .