• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۱۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402051509298
  • خبرنگار : 50553

بازدید خبرنگاران قزوینی از پروژه‌های شهر محمدیه 

بازدید خبرنگاران قزوینی از پروژه‌های شهر محمدیه 

ایسنا/قزوین برنامه بازدید از پروژه‌های شهر محمدیه در استان قزوین یکشنبه ۱۵ مرداد با حضور شهردار محمدیه و خبرنگاران قزوینی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، امروز ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ خبرنگاران قزوینی به همراه محمد پیری، شهردار محمدیه از پروه‌های شهر محمدیه بازدید کردند.

محمد پیری در جریان این بازدید اظهار کرد: گلزار شهدای شهر محمدیه ۱۵ سال پیش احداث شده بود و نیاز به مرمت داشت که از سال گذشته برای مرمت و بازسازی این پروژه اقدام شد، در بازسازی این گلزار شهدا از سبک معماری ایرانی اسلامی استفاده شده است. 

وی افزود: سال گذشته ۱۳۰ هزار مترمربع از سطح شهر محمدیه را آسفالت کردیم و در سال جاری در حال انجام روکش ۲۲۰ هزارمتر مربع از آسفالت خیابان‌های این شهر هستیم، در حال حاضر روزانه ۴۰۰ الی ۵۰۰ متر مربع آسفالت‌ریزی انجام می‌شود. 

تلاش برای تبدیل محمدیه به شهر بدون جوی 

شهردار محمدیه با اشاره به اینکه در تلاش هستیم محمدیه را به شهر بدون جوی محمدیه، تأکید کرد: در محمدیه پروژه لوله‌گذاری ۶ هزار متر انجام شده است، از لوله ۱۸۰۰ متر استفاده کردیم که این لوله چند مزایا دارد از جمله افزوده شدن به عرض خیابان، بهبود عبور و مرور، ارتقای بهداشت عمومی از لحاظ جوب و ایمنی عابر می‌شود؛ برای این پروژه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است و پیش‌بینی کرده‌ایم ۱۰ هزار متر لوله‌گذاری در سال جاری نیز انجام شود. 

وی عنوان کرد: در شهر محمدیه پایانه حمل و نقل مسافربری یا پارک‌سوار وجود نداشت که در راستای کاهش زمان حمل و نقل مسافر، پارک‌سوار در این شهر ایجاد کردیم و با این اقدام از معطلی مسافر کاسته شد. 

پیری بیان کرد: هم اکنون ۱۹ اتوبوس برای مسیر مهرگان و محمدیه وجود دارد، پس از رایگان شدن اتوبوس در محمدیه و مهرگان روزانه حدود ۱۵ هزار نفر از این خدمات استفاده می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: برای خدمات بهتر اتوبوسرانی در این شهر ۱۰ اتوبوس و ۷ ون خریداری کرده‌ایم که هم اکنون ۳ اتوبوس و ۲ ون را تحویل گرفته‌ایم و به مجموعه حمل و نقل این شهر اضافه شده است. 

شهردار محمدیه تصریح کرد: پروژه تجاری، فرهنگی و اداری مراوید سال ۸۷ شروع کلید خورده است اما مدت ۵ سال رها شده بود؛ مساحت این پروژه ۲۰ هزارو ۵۰۰ متر مربع است در ۵ طبقه تعریف شده، یک سینما و حدود ۳۱۰ مغازه دارد. 

وی افزود: ما در این دوره عزم شورا و شهرداری را به کار گرفته‌ایم تا این پروژه بهره‌برداری شود، مشکلات اداری این پروژه حل شده است، میزان ۶۰ میلیارد تومان به ستاد اجرایی امام خسارت پرداخت کرده‌ایم و بانک گردشگری سهام پروژه را خریداری کرده است، سند پروژه به نام شهرداری است و ۲۰ درصد از سند را به نام سرمایه‌گذار انتقال داده‌ایم. 

این مسئول بیان کرد: زیر سازی بلوار شهید بابایی که پیش از این کمربندی بود و ماشین سنگین تردد می‌کرد را تعمیر کرده‌ایم و حدود ۲۲ هزار متر مربع عملیات عمرانی در این محل انجام شده است؛ پروژه منطقه ۷ آماده ساخت و ساز است و اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی برای این پروژه باید صرف شود. 

وی خاطرنشان کرد: پروژه پارک شهر محمدیه ۱۱ هکتار مساحت دارد و تمام امکانات برای تکمیل این پروژه آماده است؛ پروژه احداث پارکینگ در مهرگان برای پارک ماشین سنگین‌ نیز حدود پنج هکتار مساحت دارد که چهار هکتار آن برای پارکینگ و یک هکتار آن برای حدود ۸۰ مغازه تعمیرگاهی در نظر گرفته شده و این پارکینگ بزرگترین پارکینگ شهری است. 

اجرای بزرگترین پروژه نمایشی کشور، در مهرگان

در ادامه این برنامه از پروژه نمایش اربعین در مهرگان بازدید به عمل آمد و میثم طالبی‌نژاد، مدیر کانون فرهنگی صاد درباره این نمایش اظهار کرد: مساحت در نظر گرفته شده برای این نمایش حدود ۲ هکتار است، این نمایش بزرگترین پروژه نمایشی در کل کشور است. 

وی افزود: در هر آیتم از برنامه‌پذیرای ۴ هزار نفر خواهیم بود، زمان اجرای این برنامه از یک تا ۱۰ صفر در ۲ سانس ۸ تا ۱۰ و ۱۰ تا ۱۲ است. 

طالبی‌نژاد عنوان کرد: در این نمایش حدود ۲۴۰ نفر بازیگر و خدمات پشت صحنه همکاری می‌کنند که تمامی این افراد از گروه‌های جهادی و فرهنگی هستند، دو سوم هزینه برگزاری را کانون فرهنگی صاد و مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان را شهرستان البرز تأمین کرده است. 

پیری در ادامه بازدید از طرح نهضت ملی مسکن مهرگان اظهار کرد: آماده‌سازی مسکن ملی در بخش آسفالت، جدول و  پیاده‌رو بر عهده ما است که در این زمینه ۴۰ میلیارد تومان تعهد داریم، این پروژه به طور کلی ۲۳ هزار واحد است. 

وی افزود: توسعه پارک بانوان مهرگان با ۴ هکتار هم اکنون در حال انجام است؛ ایستگاه شماره ۲ آتشنشانی مهرگان نیز آماده بهره‌برداری است. 

ایمن‌سازی کانال آب مهرگان غرق شدگی را به صفر رسانده است

این مسئول گفت: هر ساله در کانال آب مهرگان غرق شدگی بسیاری اتفاق می‌افتاد که حدود ۲۵۰۰ متر از طول این کانال را در فاز اول ایمن سازی کردیم، خوشبختانه پس از ایمن سازی شاهد هیچ مورد غرق شدگی در این کانال نبوده‌ایم. 

وی گفت: مساحت پارک ساحلی مهرگان با مساحت ۸ هکتار دارای آلاچیق و مسیر پیاده‌روی است، برای این پروژه ۱۸ میلیارد تومان صرف شده و قرارداد بهره‌برداری ۵ ماهه است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha