• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402051509086
  • خبرنگار : 71592

نامه نماینده فلسطین به مقامات بین‌المللی پیرامون جنایات صهیونیست‌ها

نامه نماینده فلسطین به مقامات بین‌المللی پیرامون جنایات صهیونیست‌ها

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل پیرامون جنایت‌های مستمر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین پیامی به دبیرکل سازمان ملل، رئیس دوره‌ای شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل فرستاد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری معا، ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل در این پیام‌ها به قرار گرفتن هر روزه کودکان و جوانان فلسطینی در معرض قتل و جراحت، بازداشت و آزار و اذیت توسط رژیم صهیونیستی و شبه‌نظامیان شهرک‌نشین پرداخت.

وی یادآور شد که رژیم صهیونیستی تنها رژیمی در جهان است که سیاست به گروگان گرفتن اجساد غیرنظامیان فلسطینی از جمله کودکان را در پیش گرفته که در مناطق اشغالی فلسطین به شهادت رسیده‌اند. رژیم صهیونیستی در حال حاضر دست‌کم جسد ۱۴ کودک فلسطینی را تحت گروگان دارد.

منصور در ادامه به هدف قرار دادن عامدانه کودکان و بازداشت آنها تحت عنوان بازداشتی‌های اداری توسط رژیم صهیونیستی پرداخت.

در خصوص گسترش شهرک سازی، منصور به حمله شهرک نشینان و نیروهای اشغالگر طی روزهای گذشته به تعدادی از روستاهای فلسطین از جمله برقه و حواره و نیز تداوم تصاحب رژیم صهیونیستی بر منازل و تخریب آنها اشاره کرد و از جامعه جهانی از جمله شورای امنیت خواست، فورا مطابق با قوانین بین‌المللی از جمله قطعنامه‌های سازمان ملل برای حفاظت از ملت فلسطین به ویژه کودکان اقدام کند، کودکانی که به دلیل این اشغالگری استعماری غیرقانونی و سیستم آپارتایدی جانشان در خطر است.

وی بر اهمیت حمایت از همه شهروندان براساس قوانین بین‌المللی انسانی و قطعنامه‌های سازمان ملل از جمله قطعنامه شماره ۹۰۴ تاکید کرد که از رژیم صهیونیستی خواسته با هدف منع اقدامات خشونت آمیز غیرمشروع شهرک نشینان صهیونیستی، سلاح را مصادره کند.

منصور خواهان اتخاذ تدابیری برای تضمین سلامت و امنیت ملت فلسطین در اراضی اشغالی از جمله حضور موقت بین‌المللی یا خارجی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha