• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402051509080
  • خبرنگار : 50283

انتقاد امام جمعه بندر انزلی از کمبود اِلمان شهدا در سطح شهر؛

بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی معلول کمرنگ شدن توجه به امور معنوی است

بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی معلول کمرنگ شدن توجه به امور معنوی است

ایسنا/گیلان امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه بسیاری از ناهنجاری‌هایی که در جامعه داریم معلول کمرنگ شدن روحیه توجه به امور معنوی خصوصاً امر شهادت است، تاکید کرد: بندرانزلی نسبت به خیلی از شهرستان‌های دیگر در تصاویر و اِلمان‌ها هم عقب است.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امروز در جلسه ستاد شهرستانی کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید استان گیلان در بندرانزلی ضمن تسلیت ایام محرم و سوگواری سیدالشهداء(ع) و دوران اسارت اهل بیت(ع) و گرامیداشت یاد و خاطرۀ شهداء، اظهار کرد: اگر مدیران جامعه اسلامی نسبت به شهداء و ارج نهادن به مقام شهادت تلاش نکنند و وظایفشان را انجام ندهند این یک ناسپاسی بسیار آشکار و ناشایست است.

وی با بیان اینکه فلسفه این نوع کنگره‌ها و یادواره‌ها برای شهدای عزیزمان در چند بعد است، افزود: یک بعد اثری است که برای خود ما متولیان و برگزار کنندگان و به تعبیری فراتر برای مدیران جامعه اسلامی دارد.

حجت الاسلام شمس الدین، بعد دیگر کنگره‌ها و یادواره‌های شهداء را بازتاب و اثر آن در جامعه عنوان و تاکید کرد: جامعه با مسائلی که در آن برجسته می‌شود شکل  می‌گیرد و در جامعه اسلامی الگویی برتر و برجسته‌تر از شهید و شهادت نداریم.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه شهدا حق زیادی به گردن همه ما دارند، تصریح کرد: مسئولیت‌ همه ما مبتنی بر همین شهادت‌ها، رشادت‌ها و ایثارگری‌هاست و ما در شهرستان باید فراتر از بحث کنگره کار کنیم و این شهر باید در تجلیل و زنده نگه داشتن یاد شهداء الگوی شهرهای دیگر شود.

وی با اشاره به اینکه در معارف دینی بالاترین انسان‌ها از لحاظ ارج و قرب و منزلت در پیشگاه پروردگار متعال، شهید معرفی شده، افزود: هر زمانی در هر جامعه‌ای فرهنگ شهادت برجستگی پیدا کرده، روحیه ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی و عدالتخواهی پررنگ بوده است.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه فرهنگ شهادت باید در جامعه ما خصوصاً در شرایط فعلی برجسته شود، تصریح کرد: برای اصلاح رفتارها و فرهنگ حاکم بر شهرستان نیاز به ترویج فرهنگ شهادت و ایثار داریم و دشمن هم تلاش می‌کند این راه را مسدود کند تا بتواند کار خودش را پیش ببرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از ناهنجاری‌هایی که در جامعه داریم معلول کمرنگ شدن روحیه توجه به امور معنوی خصوصاً امر شهادت است، تاکید کرد: بندرانزلی نسبت به خیلی از شهرستان‌های دیگر در تصاویر و اِلمان‌ها هم عقب است، چندین سال می گذرد که در جلسات شهردارهای مختلف می‌گویند در حال ساخت المان ها هستیم اما هنوزهم درست نشده است.

حجت الاسلام شمس الدین تصریح کرد: نصب عکس شهداء در خیابان‌ها و معابر شهر مانند شهرهای دیگر حداقل کاری بود که می شد برای شهید و شهادت انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه صرف اینکه عکسی از شهداء بزنیم یا تندیس و سردیس درست کنیم کفایت نمی‌کند، گفت: معرفی شهداء مهم است؛ خیلی از جوانان و نوجوانان ما شهید نامجو را نمی‌شناسند و حتی نمی‌دانند که اهل انزلی است و چه سوابقی داشته و چگونه شهید شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha