• شنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402051408338
  • خبرنگار : 50310

معاون فرهنگی دانشگاه لرستان:

اصلی‌ترین رسالت نهاد دانشگاه اثرگذاری بر جامعه است

اصلی‌ترین رسالت نهاد دانشگاه اثرگذاری بر جامعه است

ایسنا/لرستان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان گفت: علاوه بر مسئله آموزش و پژوهش، اصلی‌ترین رسالت اعضای هیئت علمی و یاوران علمی و در مجموع نهاد دانشگاه، چه بسا فرهنگی و اجتماعی باشد.

محمد حیاتی چهاردهم مرداد ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اثرگذاری یک استاد بر روی دانشجو و اثرگذاری مجموعه دانشگاه بر روی جامعه از منظر فرهنگی و اجتماعی از موضوعات مهمی است که در بیانات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بیان شده است.

حیاتی افزود: همچنین در سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها از جمله مهم‌ترین موارد همین موضوع اثرگذاری دانشگاه بر جامعه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان بیان کرد: در همین راستا یک استاد یا یاور علمی در دانشگاه علاوه بر اینکه بایستی شئونات آموزشی و پژوهشی خود را تقویت کند و ارتقاء بدهد در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی و شاگردپروری نیز بایستی مشارکت فعال و اثرگذار وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حوزه کاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان تلاش کرده‌ایم زیرساخت‌های مشارکت اساتید و یاوران علمی در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را فراهم و تقویت کنیم.

حیاتی ادامه داد: برخی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اعضای هیئت علمی عبارت است از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویی شامل ارائه مشاوره به تشکل‌ها، انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی و اجتماعی، فعالیت استاد در مرکز مشاوره دانشگاه برای پاسخگویی به دانشجویان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان ادامه داد: حضور استاد در سراهای دانشجویی، مشارکت اساتید در تهیه نشریات دانشجویی، مشارکت گروه‌های آموزشی در برنامه‌های گوناگون دانشجویی و ... از دیگر برنامه‌های این معاونت در حال اجرا هستند.

وی تصریح کرد: وقتی استاد یا یاور علمی در کنار دانشجو در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی قرار می‌گیرد خود به خود مشارکت‌گرایی، نشاط و امید در سطح دانشجویان تقویت می‌شود.

حیاتی، خاطرنشان کرد: با تقویت مشارکت اساتید و یاوران علمی در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان، فضای گفت‌وگوهای مستقیم صمیمی بین سه رکن مهم استاد، دانشجو و یاور علمی گسترش می‌یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha