• شنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402051408271
  • خبرنگار : 71038

در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان

علی صبری: شرکت‌های ایرانی به موقعیت استراتژیک سریلانکا توجه کنند

علی صبری: شرکت‌های ایرانی به موقعیت استراتژیک سریلانکا توجه کنند

وزیر خارجه سریلانکا از شرکت‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری جدی‌تر و بیشتر در سریلانکا دعوت کرد.

به گزارش ایسنا، علی صبری ظهر روز شنبه در نشست خبری مشترک با حسین امیر عبداللهیان همتای ایرانی خود در تهران با بیان اینکه این اولین سفرم به ایران است و باید زودتر از این به تهران سفر می‌کردم، گفت: در همین جا لازم می‌دانم که به خاطر وجود انعطاف و قدرتی که در بین مردم ایران وجود دارد تبریک بگویم. با وجود مشکلات و تحریم‌ها مردم ایران از انعطاف بالایی برخوردارند و در حوزه‌های مختلف دارای قدرت هستند.

وی با بیان اینکه علیرغم فشارها و تحریم‌ها ایران در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های خوبی داشته است، گفت: از همین جا مردم ایران را دعوت می‌کنم که برای تعطیلات از طریق ماهان ایر به سریلانکا سفر کنند و کشور زیبای ما را از نزدیک ببینند.

وی با بیان اینکه در دیدار امروز با آقای امیر عبداللهیان در ارتباط با چگونگی گسترش همکاری‌های مردمی بین دو کشور نیز رایزنی و گفت‌وگو کردیم، گفت: سریلانکا در حوزه ورود به جنوب و شرق آسیا است و ما در سیاست خارجی در کشور سریلانکا بر این موضوع تاکید داریم که باید دوست همه باشیم و دشمن هیچ کس.

علی صبری همچنین با اشاره به ریاست کشورش بر اتحادیه همکاری‌های کشورهای اقیانوس هند، گفت: آسیا در آینده نقش مهمی در عرصه جهانی خواهد داشت و دو سوم رشد در عرصه تعاملات تجاری و اقتصادی در آینده در آسیا خواهد بود.

وزیر خارجه سریلانکا همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: من از شرکت‌های ایرانی دعوت می‌کنم که با توجه به موقعیت استراتژیک و ژئوپلیتیک سریلانکا توجه جدی‌تری به حضور در این کشور داشته باشند. ما در کشورمان از فرصت‌های خوبی برای کسب و کار برخورداریم.

وی همچنین با اشاره به ارتباط سریلانکا با کشورهای مختلف از جمله چین، گفت: ما می‌خواهیم دوستی و تعامل خود را با ایران ادامه داده و آن را گسترش دهیم.

وزیر خارجه سریلانکا در جریان سفر به تهران قرار است با تعدادی دیگر از مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران از جمله سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور  دیدار و رایزنی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha