• جمعه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402051307611
  • خبرنگار : 50177

/جهاد دانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/ یک مسئول خبر داد:

افزایش خودباوری، کسب تخصص و تعهد براساس معیارهای متقن در جهاد دانشگاهی

افزایش خودباوری، کسب تخصص و تعهد براساس معیارهای متقن در جهاد دانشگاهی

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: هدف‌گذاری حرکت علمی در جهاد دانشگاهی بر اساس معیارهای متقن می‌تواند باعث افزایش خودباوری و کسب تخصص و تعهد جوانان مومن و انقلابی بیانجامد.

محمدرضا جعفری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروزه باید از علم و فناوری به عنوان یک ابزار استراتژیک برای رسیدن به تولید استفاده کرد، چراکه تحریم‌های ظالمانه علیه ایران بر روی مسائلی انجام می‌گیرد که کشور در آن موضوع با مشکل فناوری مواجه است.

وی با تاکید براینکه حرکت‌های علمی جهاددانشگاهی در قالب فعالیت‌های دانشجویی می‌تواند در توسعه بنیان علمی کشور موثر واقع شود و خوشبختانه طی سال‌های اخیر این نهاد به یکی از قابل اعتمادترین بخش‌های علمی کشور تبدیل شده استف بیان کرد: گستردگی ابعاد علمی وپژوهشی جهاددانشگاهی خدمات بسیار زیادی را در زمینه‌های مختلف در کشور ایجاد کرده که این پویایی از ویژگی بارز جهاددانشگاهی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: با توجه به گستره فعالیت جهاددانشگاهی در موضوعات علمی و افزایش مشارکت دانشجویان و کارکنان در حوزه‌های مختلف، ادامه فعالیت و روند روبه رشد این نهاد برای کشور ضروری است.

جعفری با تاکید براینکه خودباوری مردم و به‌ویژه نسل جوان دانشگاهی از ویژگی‌ها و افتخارات انقلاب اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی با انجام فعالیت‌های شاخص علمی، فناورانه و فرهنگی بیشترین سهم را در خودباوری مردم ایران و همچنین ترویج فرهنگ دانش‌بنیان در کشور دارد؛ سلول درمانی، درمان ناباروری، فرستنده‌های رادیویی، دکل‌های حفاری نفت، بذرهای هیبریدی، اصلاح نژاد دام و... و. از این دست اقدامات است که می بایست با به کارگیری تجربیات گذشته و بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های موجود، در این مسیر مهم گام‌های استوار بردارد

وی تصریح کرد: دانشگاه نقش بسیار مهمی در کارآفرینی و نوآوری‌های اجتماعی و اشتغال‌زایی به خصوص برای قشر جوان دارد و سلیقه فرهنگی نسل جوان متناسب با شرایط جدید ممکن است بر فرهنگ جامعه و حتی خانواده تاثیرگذار باشند، در این راستا ضرورت دارد که نگاه مسئولین به دانشجویان، نگاهی تربیتی باشد تا برای آینده انقلاب و کشورمان از این ظرفیت های عظیم بهره ببریم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان اضافه کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار چندسال گذشته با مسئولان جهاددانشگاهی به تقویت جوانان انقلابی و تثبیت عناصر جوان انقلابی در دانشگاه‌ها از طریق حرکت علمی توصیه کردند؛ می‌توان گفت: یک نمونه از عناصر مؤمن، انقلابی و تأثیرگذار در حرکت علمی کشور، مرحوم دکتر کاظمی است که با ایمان و اخلاص خود، توفیقات زیادی را در مؤسسه رویان به دست آورد و دانشمندان برجسته‌ای را نیز تربیت کرد.

جعفری یکی از مهمترین کارها، در جهاد دانشگاهی را تربیت شخصیت‌های مؤمن و برجسته علمی، با جهت‌گیریهای انقلابی و دلبسته به آرمانهای انقلاب دانست و اظهار کرد: همانطور که در بالا اشاره شد، لازمه ادامه صحیح و پرشتاب حرکت علمی کشور، تقویت روحیه "ما می‌توانیم" ، کار و مدیریت جهادی است که هدف‌گذاری حرکت علمی در جهاد دانشگاهی بر اساس معیارهای متقن می‌تواند باعث افزایش خودباوری و کسب تخصص و تعهد جوانان مومن و انقلابی بیانجامد.

وی تاکید کرد: مهمترین ویژگی جهاددانشگاهی، به کارگیری نیروهای جوان و البته متخصص و متعهد است که با تلفیق نام دانشگاه به عنوان سنگر علم و دانش و تلاش جهادی پرشتاب در راستای دستیابی به اهداف خود در حال حرکت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha