• جمعه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402051307574
  • خبرنگار : 71592

عربستان نتایج مذاکرات درباره اوکراین را به روسیه اطلاع‌ می‌دهد

عربستان نتایج مذاکرات درباره اوکراین را به روسیه اطلاع‌ می‌دهد

رسانه‌های غربی امروز جمعه اعلام کردند احتمال می‌رود عربستان نتایج مذاکرات صلح پیرامون اوکراین را که بزودی برگزار می‌شود، به روسیه اطلاع دهد. وزارت خارجه روسیه نیز بر این خبر صحه گذاشت.

به گزارش ایسنا، پولیتیکو آمریکا در گزارشی نوشت، مشخص نیست که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان روزهای آتی در نشست مذاکرات صلح پیرامون اوکراین حضور داشته باشد یا خیر اما احتمال می‌رود عربستان نتایج را به روسیه اطلاع دهد.

این روزنامه نوشت، در این نشست که دو روز ادامه خواهد داشت، ۱۰ موضوع فرعی از جمله امنیت غذا و انرژی، آزادی زندانیان، امنیت محیط زیست و امکان تشکیل دادگاه جرائم جنگی نیز بررسی می‌شود.

علاوه بر این، در این گزارش آمده است که احتمالا نمایندگان کشورهای اروپایی قبل از این نشست که قرار است در جده برگزار شود، برای هماهنگی پیشنهادات خود باهم دیدار کنند.

در این رابطه یک منبع در وزارت خارجه روسیه امروز فاش کرد که عربستان به روسیه اطلاع داده که نتایج نشست درباره اوکراین را که قرار است در جده برگزار شود، به مسکو اطلاع خواهد داد.

این منبع به اسپوتنیک گفت: "البته دوستان سعودی ما گفتند، نتایج این نشست را به ما اطلاع خواهند داد. ما با آنها تماس داریم."

این در حالی است که دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین تاکید کرد که کشورش انتظار ندارد در مذاکرات مذکور اتفاقی غیرممکن بیفتد.

پیش از این روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از دیپلمات‌ها نوشت، عربستان قصد دارد در همین ماه اوت نشستی برای انجام مذاکرات صلح پیرامون اوکراین در جده برگزار کند و نمایندگان حدود ۳۰ کشور را هم به این نشست دعوت خواهد کرد، اما روسیه بین آنها نیست.

از میان کشورهایی که برای این نشست دعوت کرده، اوکراین، اندونزی، مصر، مکزیک، شیلی و زامبیا هستند و انگلیس، آفریقای جنوبی، لهستان و اتحادیه اروپا هم اعلام کردند که در این نشست شرکت می‌کنند.

سخنگوی نهاد ریاست جمهوری روسیه همچنین گفت، کرملین این نشست و ماهیت اهداف آن را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha