محمد فائزی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: براساس شیوهنامه ثبت سفارش و توزیع کتابهای درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ و تقویم زمانی مندرج در آن، ثبت سفارش فردی و گروهی کتابهای درسی پایه اول دوره ابتدایی(عادی و استثنایی)، آمادگی مقدماتی(پیش دبستانی استثنایی)، پایه هفتم(دوره اول متوسطه و دوره اول متوسطه پیش حرفهای استثنایی)، پایه دهم (دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه حرفه ای استثنایی) از ۵ تیرماه آغاز شده و تا ۱۰ شهریورماه ادامه دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: از زمان شروع ثبت سفارش گروهی و انفرادی برای کتابهای درسی تاکنون ۲۷۱ هزار و ۶۹۵ نفر به صورت گروهی و انفرادی در سامانه کتاب و my.medu.ir نسبت به ثبت سفارش کتاب اقدام کردند.
وی با بیان امکان ویرایش ثبت سفارش کتاب برای خانوادهها افزود: دانشآموزان تمامی دورههای تحصیلی میتوانند تا ۳۱ شهریور نسبت به اصلاح سفارش کتاب اقدام کنند. متقاضیان میتوانند از طریق مراجعه به پنجره هوشمند دولت الکترونیک به نشانی my.gov.ir و پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir و سامانهirtextbook.ir به دو شیوه فردی و گروهی و برابر جدول تقویم زمانی اعلام شده نسبت به ثبت سفارش کتابهای درسی اقدام نمایند.
فائزی با اشاره به اینکه۳۸۰ هزار دانشآموز در مدارس استان گیلان تحصیل میکنند، یادآور شد: ثبت سفارش در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، فقط در صورتی امکان پذیر است که ثبتنام دانشآموز توسط مدرسه برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ در سامانه سیدا نهایی شده باشد.
گفتنی است؛ دانشآموز یا اولیای دانشآموز صرفا موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) میباشد؛ لذا دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد. به دلیل الکترونیک بودن فرآیند فروش و توزیع کتابهای درسی، کنترل ثبت سفارش کتاب درسی دانشآموزان از طریق سامانه امکانپذیر است.
انتهای پیام
نظرات