• دوشنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402050905786
  • خبرنگار : 71621

نیویورک تایمز: میدان‌های مین روسیه مانع از پیشروی اوکراین شده‌اند

نیویورک تایمز: میدان‌های مین روسیه مانع از پیشروی اوکراین شده‌اند

نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از متخصصان نوشت که میدان‌های مین گسترده‌ای که نیروهای روسی ایجاد کرده‌اند از سخت‌ترین موانع سد راه ضدحمله اوکراین است.

به گزارش ایسنا، راب لی، عضو ارشد موسسه تحقیقاتی سیاست خارجی در فیلادلفیا عنوان کرد که استفاده روسیه از زمین‌های مین به عنوان بخشی از خطوط دفاعی خود "روشی ابداعی" است. در فاز اولیه ضدحمله اوکراین که از اوایل ماه ژوئن آغاز شده، نیروهای اوکراینی به دلیل وجود این میدان‌های مین با تلفات شدیدی مواجه شدند و از سرعت تهاجم آن‌ها کاسته شد. همین مسئله باعث شد که نیروهای اوکراینی برای چندین هفته مجبور به پیشروی به صورت پیاده شوند.

راب لی با استناد به ارزیابی دو مقام پنتاگون عنوان کرد که اوکراین طی روزهای اخیر اکثریت نیروهای ذخیره خود را به همراه تانک‌ها و وسایل نقلیه خنثی‌سازی مین برای ضدحمله به جنوب اوکراین آورده است.

نیویورک تایمز نوشت که با تمام این اوضاف سرعت پیشروی اوکراین در ضدحمله خود به شدت آهسته بوده است.

به گفته راب لی زمانی که نیروهای اوکراینی وسایل نقلیه خنثی‌سازی مین را ایجاد مسیر در میدان مین آوردند، روسیه نیز از توانایی‌های ضدتانک خود استفاده کرد.

میک رایان، یک فرمانده سابق ارتش استرالیا در این‌باره گفت که فناوری خنثی‌سازی مین طی دهه‌های اخیر به سرعت دیگه حوزه‌های جنگی پیشرفت نداشته است.

متخصصان نظامی گفتند که اوکراین برای قلبه برای مقابله با ضعف خود در قوا و تسلیحات در تلاش است تا در سه جبهه - که دوتای آن‌ها در مناطق جنوبی و سومی در خارج از باخموت است - پیشروی کنند. آن‌ها با این کار فرماندهان روسی را وادار می‌کنند تا درخصوص اینکه می‌خواهند نیروهای‌شان را به کدام بخش بفرستند، تصمیم‌گیری کنند.

راب لی در این باره گفت: آن‌ها می‌خواهم برای روسیه مشکل ایجاد کرده و مجبورشان کنند که نیروهای ذخیره خود را در جبهه‌های مختلف پخش کنند.

وی در انتها گفت: اگر اوکراین تنها در یک بتواند موفق عمل کند و طوری به نظر برسد که یک جبهه، مسیر اصلی آن‌ها برای پیشروی است، روسیه می‌تواند نیروهای ذخیره خود را به آنجا اعزام کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha