• دوشنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402050905300
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون شهرستان‌های ستاد احیای امر به معروف اصفهان:

امر به معروف و نهی از منکر فقط محدود به حجاب نیست

امر به معروف و نهی از منکر فقط محدود به حجاب نیست

ایسنا/اصفهان معاون شهرستان‌ها و مناطق ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: اغلب در میان مردم این‌گونه تعبیر می‌شود که ستاد امر به معروف و نهی از منکر یعنی ستاد مبارزه با بی‌حجابی در صورتی که نظارت بر عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی، اداری، اجرایی، اصناف و... از مهم‌ترین مأموریت‌های ستاد امر به معروف است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین امین امینیان، امروز(دوشنبه، ۹ مرداد) در اولین همایش امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردستان، اظهار کرد: همه اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید به گونه‌ای کار کنند که این فرضیه به‌عنوان یک فرهنگ عمومی در شهرستان معرفی شود.

وی افزود: ستاد امر به معروف در این شهرستان که پیشینه مذهبی و تاریخی دارد باید خیلی مراقب باشد که در نسل نوجوان و جوان بی‌حجابی و بی‌عفتی و بی‌اعتقادی رشد نکند. نباید به گونه‌ای برخورد شود که بی‌تفاوتی در جامعه رواج پیدا کند.

به گزارش ایسنا، معاون شهرستان‌ها و مناطق ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر ظرفیت‌های زیادی دارد، گفت: اغلب در میان مردم این‌گونه تعبیر می‌شود که ستاد امر به معروف و نهی از منکر یعنی ستاد مبارزه با بی‌حجابی در صورتی که نظارت بر عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی، اداری، اجرایی، اصناف و... با هدف جلوگیری از تبعیض و بی‌عدالتی و احقاق حقوق عامه و اجرای صحیح قانون در تمام سطوح از مهم‌ترین مأموریت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

امینیان تأکید کرد: در هر قسمتی از شهرستان که ایراد و کم‌کاری وجود دارد ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای ورود محدودیت ندارد و این ستاد می‌تواند برای آن مسئول یا شخص ترک فعال اعلام کند تا دادستان عمومی شهرستان علیه آن اعلام جرم کند.

وی ضمن تأکید بر اهمیت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر، مجریان قانون و احکام الهی در جامعه هستند که باید برای این منظور از امنیت و حمایت لازم توسط سطوح مختلف برخوردار باشند.

صدور ۸۰ کارت تذکر لسانی آمر به معروف در اردستان

همچنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردستان در این جلسه گفت: یکی از مهم‌ترین ستادهای اداری هر شهرستان ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و سطح آن به نحوی است که همه مدیران شهرستان عضو این ستاد هستند.

روح‌الله صنعتکار با بیان اینکه از یک سال گذشته تاکنون ۱۱ گروه خانم و آقا شامل ۱۲۵ نفر در حوزه تذکر لسانی در سطح شهرستان تشکیل شده است، افزود: تاکنون ۸۰ کارت تذکر لسانی آمر به معروف در این شهرستان صادر شده است و این تعداد در حال افزایش است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های آمر به معروف در سطح شهرستان، تصریح کرد: سرکشی از ادارات و بانک‌ها، حضور گروه‌های ستاد امر به معروف در رستوران و کافه‌ها، بازرسی از آرایشگاه‌های زنانه و اصناف مختلف و پلمب چهار واحد صنفی متخلف در شهرستان بخشی از برنامه‌های اجرای عملیاتی طرح امر به معروف بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردستان، خاطرنشان کرد: برگزاری کار فرهنگی در سطح شهرهای شهرستان، تجمع مدافعان عفاف و حجاب، برگزاری یادواره شهدای بانوان، برپایی غرفه‌های فرهنگی در نمایشگاه‌های مختلف، اهدای بسته‌های فرهنگی در معابر و پارک‌ها و... بخشی از برنامه‌های ستاد امر به معروف شهرستان در یک سال گذشته بوده است.

صنعتکار با بیان اینکه اردستان یک شهرستان مذهبی و با سابقه تاریخی بسیار زیاد است، اما زنگ خطر برخی از منکرات مانند کشف حجاب در این شهرستان به صدا در آمده است، گفت: گلایه‌های کم‌کاری و بی‌تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در بخش‌های مختلف شهرستان وجود دارد که باعث شده فرهنگ مذهبی شهرستان نشانه گرفته شود که نیازمند توجه بیشتر مسئولان و گروه‌های مختلف مردمی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha