• دوشنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402050905295
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

فرماندار ویژه میانه:

فرصت کمی برای جلوگیری از بروز چاله جمعیتی در کشور باقی مانده است

فرصت کمی برای جلوگیری از بروز چاله جمعیتی در کشور باقی مانده است

ایسنا/آذربایجان شرقی فرماندار ویژه شهرستان میانه با بیان اینکه با منفی بافی و ایجاد یاس در جامعه پیشرفت میسر نمی‌شود، گفت: باید با تبلیغات گسترده و به روز، به تغییر وضعیت در راستای افزایش جمعیت کمک کرد چرا که منحنی نزولی جمعیت در کشورمان بسیار خطرناک بوده و فرصت کمی برای تشویق به فرزند آوری و جلوگیری از بروز چاله جمعیتی باقی مانده است.

مسعود سعادتی در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان میانه، تغییر سبک زندگی و افزایش روحیه مسئولیت گریزی را از عوامل کاهش جمعیت برشمرد و گفت: شعار دو فرزند کافی است حتی در دورافتاده ترین نقاط کشور طی سال‌های گذشته تاثیر گذاری عمیقی داشته و نوع و میزان تبلیغات برای شعار افزایش جمعیت در سال‌های اخیر ضعیف است.

وی افزود: باید در خصوص مزایای قانون حمایت از افزایش جمعیت و حمایت‌های خوبی که در این قانون از فرزندآوری شده است روشنگری لازم صورت گرفته و خانواده‌ها در جریان این امر قرار گیرند و ذهنیت جامعه در مورد فرزند آوری تغییر یابد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه با بیان اینکه موضوع کاهش جمعیت، مشکلی جدی است، گفت: سال‌ها مسیری اشتباه در این خصوص طی شده و این برای کارشناسان و تصمیم گیران این حوزه عیب بزرگی است.

وی با ذکر چندین نمونه از کشورهای دارای اقتصاد پیشرفته و مقایسه آمار زاد و ولد در استان‌ها و شهرهای کشور، گفت: فرزندآوری برخلاف تصور ارتباط عمیقی با شرایط اقتصادی ندارد و باید جنبه‌های دیگر این مساله از جمله بعد فرهنگی آن مورد توجه قرار گرفته و برای حل آن چاره اندیشی شود.

فرماندار ویژه میانه با اشاره به اینکه ایجاد حس منفی در جامعه از طریق فضای مجازی، مشکلی ملی و گاها هدفمند از سوی دشمنان است و شهرستان میانه نیز درگیر این موضوع است، تاکید کرد: برخی افراد و جریانات با اهداف خاص در فضای مجازی بدون توجه به عواقب نامناسب منفی بافی و عدم توجه به طراحی بیگانگان، جامعه را گرفتار بیماری یاس و ناامیدی می‌کنند که بازنده اصلی این رویکرد در نهایت خود مردم منطقه هستند، البته برخی رسانه‌های مجازی کاملا این موضوع را درک می‌کنند و در انعکاس اخبار کاملا منطقی و معقول عمل می‌کنند که باید از آن‌ها تشکر کرد.

فرماندار میانه اضافه کرد: بازگویی مسائل و مشکلات موجود و بازخواست اصولی از مسئولین در کنار بازگویی تلاش‌ها و اقدامات انجام شده از جمله تخصیص اعتبارات ویژه به شهرستان، انعکاس رویدادهای امیدبخش و … سبب ایجاد توازن در ذهنیت مردم شده و باعث ایجاد امید در جامعه می‌شود.

سعادتی با اشاره به تجربه کشورهای موفق افزود: اگر خواهان رشد و توسعه کشور و شهرمان هستیم باید با ایجاد فضای امیدبخش برای نوجوانان و جوانان  آنها را نسبت به کشور، شهر و منطقه ای که در آن زندگی می کنند علاقه مند، متعصب و مسئولیت پذیر کنیم که در اینصورت می‌توان به مشکل کاهش جمعیت نیز غلبه کرد، تجربه کشورهای موفق نشان می‌دهد با منفی بافی و ایجاد یاس در جامعه پیشرفت محقق نمی‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان میانه، پیگیری اصلاح برخی قوانین برای کمک به امر ازدواج، بهبود زیرساخت‌های شهرستان، تاسیس دفتر ثبت ازدواج در مراکز بخش‌های شهرستان و انجام کارهای فرهنگی در شهرستان از دیگر محورهای مورد بحث در این جلسه برای کمک به رشد جمعیت و اصلاح آمار وقایع حیاتی در شهرستان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha